Rabu, 7 Oktober 2009

aku tengok kau , kau tengok aku ...

Bila mesyuarat atau perjumpaan guru2 , aku suka memerhatikan mereka nie . Aku saja cari tempat duduk berhadapan dgn mereka nie . Aku suka perhatikan mereka nie sambil2 aku berfikir ....

Bila org pertama bercakap , org ke 3 mencebik dan pandang ke arah lain . Bila org pertama bercakap , org ke 4 tidak menoleh dan memandang org pertama , seolah2 tiada apa2 yg berlaku ..

Bila org ke 3 dan ke 4 bercakap , org pertama dianggap tidak wujud .

Bila org pertama bercakap , suara riuh rendah di belakang .

Bagi aku , apa pun berlaku antara mereka nie , soal peribadi letak tepi dulu , kerja diutamakan ..
Walau tak suka sekalipun , dia adalah BOS ..
Kena ikut arahan , kena hormat , apa yg dibuat adalah utk kebaikan walaupun ada sesekali yang tak betul . Bila yg atas kucar kacir , yg bawah apa tah lagi .. sekolah dan murid 2 ????

Tak adalah berlaku kes guru saman guru besar . Tapi aku kena sedar juga . Aku juga diperhati oleh mereka di sekelilingku ...


6 ulasan:

  1. saya cadangkan buat kursus belajar kemahiran menggunakan telinga untuk mendengar..

    :)

    salam kenalan bersahabat..

    terima kasih sudi menjadi inspirasi sanubari..

    BalasPadam
  2. Salam,

    biasa dah sekarang yang bawah tak hormat yang atas yang atas apatah lagi... tapi sepatutnya yang atas tunjuk contoh yang baik jadi yang bawah lebih lagi akan tujuk hormat ... tu pendapat ajela... lama tak kunjung kat sini

    BalasPadam
  3. kalau kat opis pungitu jugak.. time meeting tu, time nak bertekak nak tarik muka... Masalah peribadi yg takde sangkut paut dgn kerja pun kadang2 didebatkan jugak.. mcm apa ntah...

    BalasPadam
  4. kata orang, jari telunjuk tunjuk kat orang, tapi bakinya tunjuk kat kita sendiri... marilah kita saling ingat-memperingati :)

    terimakasih sbb sudi folo blog maksu ya... :)

    BalasPadam
  5. Apa yang penting...kerjasama!

    Alangkah indahnya kalau dapat bekerja dalam suasana aman damai....sayang menyayangi!!

    Setakat ni persekitaran sya bekerja amat menenangkan...syukur.

    BalasPadam