Ahad, 29 Mac 2009

hembusan nafasmu ...

Sejak Lyna bljr di KL , aku acap menjenguk dia di sana . Jauh tak menjadi halangan bila rindu mengamit hati seorang ibu .... Biarpun seorang diri , aku tak kisah .

Bila ke sana , macam2 makanan aku bawa . Semua makanan kegemaran dia . Seolah2 dia tak cukup makan di sana .

Semasa nak bertolak , Lyna sempat lagi bgth dia nak Pau Ayam . Manalah sempat nak buat . Tak per lah nti singgah di Petronas Genting Sempah aku akan belikan . Di sana ada jual ..

Bila tiba di situ , isi minyak dan beli Pau Ayam .. tapi sesuatu kejadian berlaku menyebabkan aku tak jadi mebeli pau tersebut . eiiiii , geli geleman ... !

Kalau orang lain pun tak sanggup tapi tak taulah .... aku mengambil 3 ketul kuih dan letak di atas dulang yg disediakan sebelum memasukkan ke dlm plastik . Nak buka plastik pun leceh , susah sbb licin . Tiba2 datang sorg pekerja Bangla , konon nak tolonglah ... Cis ! ada ker dia buat cam tu , dia hembus plastik tu agar terbuka lebih luas dan memasukkan kuih2 tu dgn menggunakan tangan dia .. pengotor !!! Tak lalu aku nak makan kuih tu . Ntah penyakit mana dia bawak .. tak rela aku !

Aku pun kata " Sorry lah , awak makan sendiri . Sapa nak makan kalau nafas busuk awak dah masuk situ . " Aku pun tinggal kan kuih tu kat situ . Aku bgth penyelia dia ttg perkara tu utk makluman dan tindakan supaya tak berulang ..

Tak der rezeki Lyna . Tak per lah , lain kali boleh buat utk dia . lagi terjamin ...