Khamis, 8 November 2012

SCANNER ROSAK ...


Alhamdulillah , laptop yg hilang dah dijumpai ... hampir 3 minggu ! Apa yg aku fikirkan mmg betul ! Tapi aku ditegur ttg fikiran jahat aku tu .

Si kasut merah  : " kenapa kamu kata orang tua tu , kesian dia .... , jahat betul lah fikiran kau tu !"
Aku tak tuduh dia amik , aku cuma kata " cuba tanya dia sebab dia orang terakhir yg ada dalam bilik tu . "

Tiada sorang pun berani tanya termasuk aku dan si kasut merah . Masing2 cuba cari dulu .

Aku orang yg terakhir guna laptop pada 15hb Okt , disedari hilang pada pagi 16 okt ketika aku nak amik semula utk buat SMM ... Jumpa semula pada 29hb Okt ... Aduhai , lega aku sebab aku lah orang yg disoal siasat selepas GB buat aduan polis . tapi aku tak pun rasa cemas , tenang jer sebab mmg bukan aku yg amik .

Si CC yg mengaku laptop tu hak dia pun , hilang ntah ke mana masa polis dtg  .. mana berani kan , keluarkan laptop HAK KERAJAAN  dari peti besi tanpa kebenaran , pas tu mengaku hak sendiri ,wpun aku tanya berkali2 bila aku nmpk lambang KPM .. GPK HEM plk kuar arahan suh aku guna laptop tu utk buat data SMM ..

GB pun , bila dibgtau ttg kehilangan laptop tu , muka selamba jer  dia jawab SAYA TAK TAU DAN SAYA TAK AMBIL ... Dia tak risau pun yg dia akan kena SURCHARGE ... tau jer lah kalau harta kerajaan , SPRM leh datang tau ....

Sepanjang tempoh kehilangan , macam2 berlaku ... kelakar pun ada .. Ada ker patut GPK HEM dan CC gi jumpa seseorang yg kononnya boleh SCAN sapa yg mengambil ... hahahaha !

CC bagi SMS kat aku " Cikgu Rosmah , saya rasa laptop tu ada pada cikgu , mungkin cikgu lupa nak pulangkan . "

GPK HEM plk bertanya pada si kasut merah , " betul ker dia dah pulangkan , ada org nmpk ker dia simpan laptop tu semula dlm peti besi ."

CC dan GPK HEM syak aku yg amik sbb SCANNER dorg kata yg amik laptop tu PEREMPUAN . Mereka berdua nie tak sedar ke yg mereka pun PEREMPUAN !

Lantak koranglah , ada AKU KISAH ...

Semua tempat dah selongkar cuma satu bilik jer lagi belum ... waktu tuannya tiada , gi mesy di PPD , si kasut merah , GPK HEM , CC dan kerani menyelongkar ... Akhirnya !!!!!!!!!

Dan FIKIRAN JAHAT aku betul , macam mana DIA jawab dgn muka selambanya ... dan macam tulah dgn muka selambanya dia diam jer bila di beritahu laptop dijumpai di bilik dia ... sehinggalah sekarang , terus senyap begitu jer !