Sabtu, 25 Februari 2012

Dah 20 tahun masa berlalu ...



Mereka kat aku beruntung , meraka kata aku bertuah dapat suami yg rajin menguruskan kerja2 rumah ... Alhamdulillah , tapi meraka tak tau cerita sebenar dan aku rasa sedih ...





Dah 20 tahun aku tak menyapu sampah ...


( dia kata aku sapu tak bersih ... )


Dah 20 tahun aku tak basuh kain ...


( dia kata aku malas , tgu kain ktr menimbun baru nak basuh ... )


Dah 20 tahun aku tak pernah beli barang2 dapur bersama ...


( dia kata aku suka beli barang yg bukan2 ... )


Dah 20 tahun aku tak pernah pergi pasar bersama ...


(dia kata aku suka beli ikan dan sayur yg mahal2 ... )


Dah 20 tahun dia tak pernah belikan aku baju ...


(dia kata aku ada duit sendiri , beli sendiri ... )


Dah 20 tahun dia tak pernah panggil nama aku , sekadar oiii jer ...


(dia kata jgn nak mengada2 ... )


Dah 20 tahun aku tak potong ayam dan siang ikan ...


(dia kata cara aku salah .... )
Dah 20 tahun tak pernah makan bersama satu meja ...


( dia kata bising , anak makan tumpah2 nasi , anak2 asyik kena mrh masa makan .. )






Dalam tempoh 20 tahun nie ,





Jika aku sakit , masuk hospital , tanggung sendiri ...


Kalau mintak duit , macam mintak sedekah ...


Nak keluar gi mana2 , mintak temankan , pergilah sendiri ...


kalau aku balik kampung sebulan , sebulan ler dia tak hubungi aku ...


Kalau aku tipon , tak berangkat , pastu tak call semula ...


Kalau ada pesanan dari sesape tak pernah disampaikan ....


Bercakap dg dia , macam bercakap dgn tunggul ...


Aku tak pernah dgr dia mengaji ... tapi dia org yg tidak pernah tinggal solat !


Kalau bercakap dgn aku , mcm aku dah buat 1000 kesilapan ...


Tak pernah minta maaf kalau dah buat kesilapan ...


Buat sesuatu tak pernah nak berbincang ...


Kalau aku lambat , dia tinggal ... rela dia tgk aku jalan kaki ....




Rasa sakit hati dan terluka makin menjadi2 ... bsan yang amat sangat hidup dgn dia . Rasa dah tak sanggup tapi demi a






HARI NIE ULANG TAHUN YG 20 PERKAHWINAN AKU ...