Selasa, 15 Ogos 2017

Orang Kaya Hutang ...

Dah 2 minggu aku menjadi YB ...
Apa yang aku buat ?
Duduk rumah , jadi suri rumah sepenuh masa ..
Memenuhi masa masa yg lama aku tinggalkan ...

Sedap dapat duit ganjaran ...
Begitulah kata mereka ...
ORANG KAYA ...
Padahal mereka tak tau ...
Orang kaya hutang ...
Hutang yg sepatutnya habis waktu BERSARA WAJIB ..
tapi bila bersara awal , bayar jer lah hutang2 yg tinggal ..

Berapa dapat ...
Dengar banyak sangat , beratus ribu ...
Hahaha ... duit macam air , tak der nilai ...
Sehari jer boleh habis ...

Bayar hutang2 ... lega !
Walaupun tak habis semuanya ..
Bayar hutang individu ...

Hutang bank seperti biasa ...
bayar secara bulanan ...

Biar takder duit tapi tidak terbeban oleh hutang ...

Isnin, 14 Ogos 2017

Tetap dan Berpencen

Dah 2 minggu aku jadi YB ...
Jadi surirumah sepenuh masa ...

Mereka kata aku akan gila talak ...
tak terlintas dan terfikir pun ...

Bahawa aku bukan BERSARA WAJIB ...
Memang pilihan aku , kenapa perlu gila talak ...

Fikiran tenang , kepala tak serabut ...
Di mana mana boleh buat pahala ...
bukan hanya di sekolah ...

Terus kan perjuangan mu wahai teman teman ...
Kuat kan semangat ...
Sesungguhnya aku tidak mampu ...

Ahad, 13 Ogos 2017

YB




Alhamdulillah ...
Dah selamat bersara ...

Isnin, 17 Julai 2017

Isnin   Selasa  Rabu  Khamis  Jumaat  
Sabtu   Ahad   
Isnin   Selasa   Rabu  Khamis   Jumaat  
 Sabtu   Ahad  
 Isnin ( 31/7/2017 )



Rabu, 5 Julai 2017

19 hari lagi ...

kesenangan itu nikmat .
Kesusahan itu hikmah .

Selasa, 23 Mei 2017

3 hari lagi
Mudah mudahan panjang umur ...
Diberi kesihatan yang baik
Agar aku dapat  menikmati pemberian Mu Ya Rabbi ...

Hari ni ...
rasa sikit tersinggung ...
siapalah aku kannn ...
minta pertolongan ....
mungkin tak kena dengan cara aku ...


" Akak , akak nak buat pahala tak hari ni ? nak minta tolong nie ... ! "

 senyap ....


Isnin, 22 Mei 2017

2 hari yang lepas ...
sabtu dan ahad ...
dengar keluhan afiq dalam kebosanan ...

ibu ... jomlah keluar ...
aduhai anakku ...
sekarang ibu tiada apa2 ..

beginilah ...
tidak tergambar ...
hanya kesabaran dan redha ...

Jumaat, 19 Mei 2017

Permintaan dari seorang sahabat ....
 jadi babysitter  ....
Owhhh .... terharunya aku ...
tapi aku ...
sorry lah , aku bukan orangnya ...
nanti tak sampai seminggu ...
aku masuk lokap ...

Khamis, 18 Mei 2017

hari ni - 31/7
35 hari lagi ...
tolak  cuti sabtu ahad
tolak cuti penggal
tolak cuti raya ...

Rabu, 17 Mei 2017

Tadi baru jer di umumkan penerima
ANUGERAH PERKHIDMATAN CEMERLANG 2016

1. PUAN SARIFAH NAHA BT MOHAMED
2. PUAN RUSNITA BT ZAINAL ABIDIN
3. PUAN MARDIANA BT ZAKI

Pastinya ada hati hati yang terluka ,
hati hati yg berkata ...
hati hati yg tertanya ...
Ada yg dah bertahun ...
terlepas pandang ...

Aku dah 11 tahun mengajar si SKKP ...
tak merasalah ....
2 bulan lagi nak pencen ...
Ada aku kisah ...
Mereka bertanya ....
Lepas pencen nanti nak buat apa ?
Mesti ada bisness kaw kaw sbb tu berani pencen awal ...

Hahahaha ...
Apa lagi yang aku nak kejar ...
Umur dah separuh abad ...
Dah tak larat nak kejar dunia ...
Nak kejar akhirat ...
Persiapan untuk bertemu PENCIPTAKU ...



Selasa, 16 Mei 2017

Hari nie Hari Guru ...
Hari Guru yang terakhir buat diri ku ( ada 2 makna tu ... )
Macam biasa banyak terima hadiah walaupun aku guru yg garang .
Guru yg tidak disukai oleh ramai murid .

Tahun nie  sambutan Hari Guru yg paling teruk sepanjang aku menjadi guru .
Caca marba , haru biru , huru hara , kacau bilau ...


Isnin, 15 Mei 2017

siapakah kita untuk menilai seseorang ...
Kita rasa kita sudah cukup bagus tapi mereka menilai sebaliknya

Jumaat, 12 Mei 2017

Menghitung hari ....
Masa berjalan begitu lambat sekali ...