Sabtu, 28 Mei 2016

Memang dah tertulis ...


Tak ker  rasa ketar dan gigil bila dapat wssap gini dari anak ...
Aku yg sedang duk dalam bilik ,
terpukang bangun dan lari kuar bilik , 
Salmannnnnn ...
cepat gi atas , lorong atas ...
kamal accident ...
cepat , cepat ...
masa ni lah , nak terkencing , nak terberak ...
rasa tak leh nak jalan ...
dalam otak mcm2 fikiran jahat keluar ....

Abang abang , cepat gi tengok kamal ... 
dia accident , baru dpt wssap dia nie ...
habis satu kampong boleh dengar suara aku ...

yer lah kannnn ...
ibu mana tak risau kalau dapat wssap dari anak mcm nie ...

kelam kabut aku dibuatnya ...
cari kain tak jumpa ,
capai jer mana yg boleh pakai asal tutup aurat ... 
belum sampai lg tempat kejadian ...
 suami aku dalam perjalanan balik ...
dia cakap , tak yah gi sana ,
jalan jem , kereta banyak ..
kamal xder apa2 ... tapi nak gi tgk jugak ... 
aduiii kete mmg byk .. nak lintas tak lepas2 ..
tengok dari jauh jer .. nampak dia okay jer ...
sedang berurusan dengan lelaki tu  ,
mungkin lelaki yang accident tu ..
pandang dari jauh , motor nampak teruk ..
kereta lelaki tu , tercabut no plate jer ...
Ermmmm ,balik ler ...

Info dari Salman :

Kamal berlanggar dengan kereta .
Motor nak keluar lorong , kereta masuk lorong ...
kamal luka2 kecil jer ... tapi seluar koyak gak ..
peha belakang nampak bercalar ...


Ini rupa motor yg kena langgar ...
sapa salah , sapa betul , aku tak tau ...
Motor rosak boleh dibaiki ...

Alhamdulillah , tiada nyawa yg hilang ...
luka sikit sikit tu , adatlah ...

Moral of the story :
Aku selalu ingatkan Kamal dan anak2 yang lain ...
 kalau nak gi mana2 , solat dulu ...
Kita tak tau apa2 yg akan berlaku ... 
Mati itu pasti ... tiba masa , sesaat pun kita tak boleh lari ...