Selasa, 2 Jun 2015

Sahabat ....



Bagaimana untuk mengenali sahabat atau kawan ....
ketika kita sedang dalam kesusahan , ketika itu kita tahu yang mana kawan dan yang mana sahabat  .
Dan sekarang aku tau , aku memang ramai kawan tetapi aku tiada seorang pun sahabat ... 

Aku merasakan dialah sahabat aku dunia akhirat .....
Dalam memberikan pertolongan , tapi dia juga menambahkan kesusahan dan bebanan ...

Aduhai sahabat ... Kenapa jadi begini ...kenapa berubah janji ....

Beginilah ceritanya ...Aku dalam keadaan terdesak ...Surat mahkamah dah keluar .... Aku tau , dia boleh membantu aku kerana dia selalu cakap , aku kembar dia , susah senang tetap bersama ... saling membantu ... 

Maka perjanjian secara lisan dibuat , aku sanggup membayar sebanyak RM1000 selama 5 bulan mulai 2/6/2015 .... tapi semalam aku terima mesej dari dia ,  dia nak aku bayar keseluruhan pinjaman dalam tempoh sebulan ... sedihnya aku , dia buat begini ... dia kata perjanjian mulut boleh ubah bila bila masa ... menangis aku !