Jumaat, 6 Jun 2014

Sakit Kuning ...


Assalammualaikum ..... 

Ni KIKI ... Umur lebih kurang 1 tahun  . Kiki nie sakit . Hampir 2 minggu tak balik rumah . Bila balik dgn keadaan nya yg kotor , kaki berdarah dan kelihatan kurus dan cengkung . Sepanjang masa tu , dia asyik tidur dan badan dia panas . Tak mau makan , hanya minum . Biasalah kan , macam kita kalau sakit tak selera nak makan ... Tapi makan lama KIKI makin tak larat nak jalan .. So , kena bawak jumpa doktor ... 


tengok tu , tak larat kan .... 


Dr Bharjan Singh sedang merawat Kiki . Dia kata Jaundis .. Kucing pun ada jaundis juga ker ... 
Mulut dan mata dah kuning ... Macam mana aku boleh tak perasan plk ! Ikut ko lah doc , 
Bukan aku tau pun psl penyakit kucing ... 


Kena dua suntikan , 1 untuk antibiotik ,1 untuk turunkan suhu ...mmg suhu badan Kiki panas sangat ...
tu yang lentok jer .... 

Lepas tu kena masuk air ... part yang nie aku tak dibenarkan amik gambar ... adalah reason dia tu !
Selesai semua , baru lah balik ... sepanjang rawatan tu , Kiki tak banyak karenah ... Orang sakit kannnn ... 
Ikut jer lah apa orang buat  . 


Bila dah sampai rumah , aku plk risau ... Kiki seperti orang mabuk , mungkin kesan ubat tu ... nafas laju , bernafas ikut mulut .. Ahhh  , sudah ... apahal nie ... kalau jadi apa2 , aku yg menjerit dulu . Dia mencari tempat2 gelap ... tidur dlm keadaan mata terbuka dan bunyi nafas yang kuat .... Risau nieeee !!!!! 


Alhamdulillah , selepas beberapa jam ... Kiki memberi respon yang baik ...