Ahad, 7 Disember 2014

Kelas BARAKAH ...

Assalammualaikum ...

Ermmm ... Dah 2 minggu cuti sekolah .  Balik kampung , tengok mak . Dah lama tak balik . Balik pada 26/11 hingga 1/12 ... Alhamdlillah , emak sihat biarpun emak dah 72 tahun umurnya . Banyak cerita seperti biasa ...

Cuti2 nie , bawa anak anak gi ke Bukit Melawati Kuala Selangor ... Tak der gambar , banyak dah terrrdelete ... Itu jer , lepas tu hari hari yang lain dihabiskan dgn jalan jalan cari makan , shopping , cari barang2 yg tk de di Kuantan .

Minggu ke 2 dah ke sekolah semula , uruskan buku teks ... nanti ada plk parents buat komen tak dapat buku . Murid tahun 5 mmg lah tak dapat lagi sebab tahun 5 KSSR so buku baru. Ada dah datang buat komplen...
Ishhh , dorang nie asyik tau kommmmmplen jer ... Bila dah dapa buku , tak tau nak jaga . Ada tu , tak habis lagi bulan Januari , buku dah hilang . Bukannya nak ganti ...

Sally ( GPK 1 ) pun dah mula kemaskini jadual sbb sebelum cuti dia dah mula susun jadual ... Aku macam biasa . Rasanya tetap dan berpencen GURU KELAS 1BARAKAH ... Tetap dan Berpencen ajar subjek BI tahun 1 ... mmg itu option aku .

Memamg kita yang bergelar manusia nie selalu nak yang sempurna . Mana ada manusia sempurna .Bila diberi kelas yang akhir , selalu merungut dan mengeluh . Semua nak ajar kelas cerdik ... Sorang cikgu ni ... merungut " sally bagi aku kelas M dan B . kelas B bdk2 tu $%^**((())!@###  "  Dan aku jawap ..  Oklah tu ! seimbang , dapat kelas cerdik dan kelas hujung ... asyik nak kelas cerdik jer ... yg hujung tu sapa nak ajar ?

Orang macam aku nie lah ... bagi jer lah kelas hujung ker , kelas INTAN TERPILIH ker ... aku tetap terima ... ajar jer  lah .. mmg dah tugas kita mengajar ! Kalau nak kelas bagus2 jer .  Mohon tukar ke sekolah
SBP ...

Pendapat aku plk lain ... Aku lebih suka ajar kelas hujung . Barulah mencabar tapi kena ada daya ketahanan dan kesabaran yang kuat ... Hahahahahahaha , macamlah aku nie tak pernah marah ! Banyak kerja ..

Kalau budak2 yang mmg dah pandai , ermmmm ... mmg tak lah penat ! Boleh tinggal2 kelas , masuk lambat , mengajar sambil duduk . objektif tercapai ....

Mereka nie pandang rendah pada aku yg ajar kelas hujung2  nie ... mencebik bila aku cakap ajar kelas hujung dan LINUS ... Ada aku kisah !!!!!!!

Minggu depan nak hias kelas ... buka sekolah tak lah kelam kabut sangat !





Selasa, 30 September 2014

Hari Pertama : 17/09/2014









 Masuk gambar jer dulu , cerita kemudian

Sabtu, 13 September 2014

Aku kaya , aku jutawan . Sombongnyer ....

Yessss , Yesssss !!!! aku kaya , aku kaya ....
Aku ada juta-juta ... Engkau ada ???

Ishhh , sombong betul aku nie ... baru Allah bagi nikmat sikit dah sombong banget . Di tarik balik barulah tersengih-sengih .. padan muka ...

Tu lah , nak citer nie ... tadi gi tukar duit .. Kan nak gi bercuti kat Padang - Bukittinggi . Nak gi shopping .. Bukan nak shoppng sangat .. Saja nak suka2 makan angin , tgk tempat orang !

Banyak jugak gi tukar duit . Juta  juta ... kalau sorang tukar 6 juta , 7 orang ?????? wooowwww , jadi laksawan !!!!!

Apa benda lah nak beli kat sana yer ... ramai betul yang nak kirim ... aku pun tak tau apa benda yg ada kat sana .

Mereka yang dah pergi plk pesan , gi sana , gi sini ... sana murah , sini murah ... Aku tak leh nak bayangkan ....

Tunggu jer lah nanti ....

Jumaat, 12 September 2014

Dari Padang ke Padang ...


Assalammualaikum .... 

Seronoknya nak pergi bercuti bersama2 kawan sekolah ... Jom !!!!
Semoga dipermudahkan segala urusan perjalanan ... 

Ahad, 3 Ogos 2014

Rasa , Gaya dan Raya ...


keluarga besar 


lyna and afeeq


aku 


anak anak ....

Assalammualaikum ....

Lama tak ke  udara  .... hahaha , sejak mula puasa .. penat lah konon ! 
Biasa lah bila bulan puasa ... banyak sangat perancangannya . 
Nak buat kuih raya , nak jimat , x nak beli ...
Nak jahit baju sendiri , nak jimat kos ...
Akhir nya , hampasssss ...
Semua tak menjadi ... malam raya juga bertungkus lumus menjahit baju anak2 ... haru !!!!

 RASA ...
Macam2 rasa ... sedih , sebak dan sayu ... 

GAYA ...
seperti itu lah juga ...
dah bertahun , tiada suasana raya 
dari 2003 , itu lah juga ...
tak berganti .. langsir tak pernah ada ... tingkap bogel !
rimas katanya ... 
sarung kusyen , lepas basuh , pakai semula , 
pastu basuh lagi , pakai semula ...
selagi tak koyak , pakai lah katanya ...
antara JIMAT & KEDEKUT !!!!!

RAYA ...
tak pernah rasa gembira beraya di sini .. 
Raya pertama jer beraya , ziarah sanak sedara ..
Raya ke 2 di habiskan dgn tido memanjang . aku pun naik bosan ...
Puasa 6 katanya ... 
aku pun cari alasan ..
BALIK KAMPUNG , OOOO BALIK KAMPUNG 
HATI RIANG .....

Entah lah .... 

Masih bersyukur boleh beraya lagi !!!
Alhamdulillah , menumpang gembira dgn anak2 ...




Isnin, 16 Jun 2014

Jangan risau kalau tak buat ...



Assalammualaikum .... 

Think positive ! Pagi-pagi datang sekolah dah dengar beberapa orang cikgu membebel tentang buku pelaporan nie ... Apa lah cikgu2 nie , macam budak2 ! 

Mereka bising mengatakan seolah2 mereka nie suka ponteng kelas . Relaks lah cikgu , kalau tak buat kenapa nak bising ...

Bagi aku plk , buat lah macam mana pun . Kalau hubungan kita dengan Allah can tik dan terjaga , maka hubungan kita dengan sesama insan dan tugasan kita juga akan cantik dan terjaga . 

In sha allah !!! 

Ahad, 15 Jun 2014

Ashaari bukan anak aku ...

Assalammualaikum ..... 

Hari nie merupakan hari terakhir cuti persekolahan ... Dah lama cuti , rasa malas pulak nak memulakan persekolahan , macam budak budak plk aku nie ... 

Aku nie , dah nak abis cuti baru nak bawa anak merasai alam percutian , hehehehe ... Ibu mithalli . Family lain mungkin dah berkali kali bawa anak anak makan angin ...

Bagi memenuhi permintaan si kembar yang dah lama aku abaikan permintaan mereka , hari ni barulah terbuka pintu hati nak bawa mereka mandi kat GAMBANG WATERPARK . Bukannya jauh dari umah aku pun . Tak sampai setengah jam perjalanan  ... Sebenarnya aku nie pokai , dapat subsidi dari En Somi selepas berhempas pulas membuat permohonan tentang bajett ... hahahaha , gurau jer ! 


video

Keseronokkan tidak terkata .... dapat memenuhi hasrat mereka . rasa puashati ... Kegembiraan tidak terucap . Afiq dan Anis pakai baju kuning ...

video

Biarlah dalam dompet ibu tinggal beberapa ringgit jer ... asalkan kamu gembira ! Lagi pun memang dah lama aku tak bawa anak anak pergi bercuti . Kalau cuti panjang , bawa balik kampong  . Kat kampong pun tak tau nak gi mana . tak der geng minat macam aku ... adik beradik  yang lain , sibuk dgn hal tersendiri dan tak der cuti seperti aku ... 



Tengoklah , kelaparan lepas berendam selama 3 jam ... Mula datang kul 9.30 pagi , orang yg awal datang dan balik kul 1.00 ptg ... Tu pun lps aku cakap akan datang lagi kalau cuti panjang . In sha allah ... 







Jumaat, 13 Jun 2014

Masih tak sedar diri lagi ...

Assalammualaikum ....

Sekarang bangun tido jer dah nak gi kubur ... Katanya , sian Kiki tinggal sorang . Siap bwk air lagi nak siram kat kubur Kiki ... Ermmmm , minggu depan lupalah dorang pasal Kiki ...

Aku nie pelupa , tak sedar .. Rupanya , masa bawak Kiki ke klinik di bandar Kuantan .. roadtax aku dah mampus ! Ishhhh , macam mana tak leh sedar nie ... Merata dah aku merayau ... Masih bernasib baik walau JPJ duk merata buat roadblock ..


Pas tu emak dan kakak aku sekeluarga datang pada 7/62014 , selamba jer aku bawa mereka naik  kete nie merayau ... masih bernasib baik lagi ... masih tak sedar lagi ... 

Lepas jer dorang balik pada 10/6 , entah cam ner tergerak nak tengok roadtax tu sbb esok nak bwk sikembar ke Safari Gambang ... Ya Allah , roadtax dah mati !!! 
Biasanya , En Suami yang ambil berat pasal roadtax nie ... Dia outstation plk !!!! 


Alhamdulillah , dah siap .... barulah boleh round merata !



Rabu, 11 Jun 2014

R.I.P ... Boleh ker gitu ...

Assalammualaikum ...

Pada mulanya , selepas Kiki di bawa ke klinik , kesihatan beransur pulih , nak gak makan dan minum ... tapi 2 hari kemudian , nafasnya semakin kuat , nafsu makan makin tak der , minum jer , tu pun sikit ...

Aku google tentang penyakit kuning tu , sedih ttg satu info tu .. BIASA NYA KUCING YG TERKENA SAKIT KUNING , HARAPAN UTK HIDUP 50 - 50 .... Owh , sedihnya ...

Cuba berbagai ikhtiar , bagi minum guna syringe ... tapi di muntahkan semula .! Tanya kawan2 yang ada bela kucing , macam2 info aku dapat ...

Kalau ajal Kiki dah sampai , biarlah ... tak rasa RALAT sbb aku dah berusaha ... Akhirnya , KAU PERGI JUA dalam usia 1 tahun ..



video

Kiki sedang nazak 


Kiki dah mati ... 


video
 Anis menangis kesedihan ... 


video

Afiq lagi lah sedih ... 



Jumaat, 6 Jun 2014

Sakit Kuning ...


Assalammualaikum ..... 

Ni KIKI ... Umur lebih kurang 1 tahun  . Kiki nie sakit . Hampir 2 minggu tak balik rumah . Bila balik dgn keadaan nya yg kotor , kaki berdarah dan kelihatan kurus dan cengkung . Sepanjang masa tu , dia asyik tidur dan badan dia panas . Tak mau makan , hanya minum . Biasalah kan , macam kita kalau sakit tak selera nak makan ... Tapi makan lama KIKI makin tak larat nak jalan .. So , kena bawak jumpa doktor ... 


tengok tu , tak larat kan .... 


Dr Bharjan Singh sedang merawat Kiki . Dia kata Jaundis .. Kucing pun ada jaundis juga ker ... 
Mulut dan mata dah kuning ... Macam mana aku boleh tak perasan plk ! Ikut ko lah doc , 
Bukan aku tau pun psl penyakit kucing ... 


Kena dua suntikan , 1 untuk antibiotik ,1 untuk turunkan suhu ...mmg suhu badan Kiki panas sangat ...
tu yang lentok jer .... 

Lepas tu kena masuk air ... part yang nie aku tak dibenarkan amik gambar ... adalah reason dia tu !
Selesai semua , baru lah balik ... sepanjang rawatan tu , Kiki tak banyak karenah ... Orang sakit kannnn ... 
Ikut jer lah apa orang buat  . 


Bila dah sampai rumah , aku plk risau ... Kiki seperti orang mabuk , mungkin kesan ubat tu ... nafas laju , bernafas ikut mulut .. Ahhh  , sudah ... apahal nie ... kalau jadi apa2 , aku yg menjerit dulu . Dia mencari tempat2 gelap ... tidur dlm keadaan mata terbuka dan bunyi nafas yang kuat .... Risau nieeee !!!!! 


Alhamdulillah , selepas beberapa jam ... Kiki memberi respon yang baik ... 




Khamis, 5 Jun 2014

Nak ke mana yer ??????



Assalammualaikum ....

Dah masuk minggu ke 2 cuti persekolahan ... aku masih di sini . Tiada perancangan nak bawa anak2 bercuti . Bajet lari  ... kesian anak2 aku terutama Afeeq n Anees . Kamal dgn kuliah nya , Salman dengan kls tuisyen nye , So ....

Cuma baru2 nie aku dan anak2 gi teman cik abang menghadiri reunion dia di Chenor .... Majlis biasa2 jer , tiada apa yang menarik sangat .

Kemudian 30/5 , amik Lyna balik Msia ... nak renew paspot dia ... balik kejap jer ... Aku  nie sampai demam2 berulang alik dari Kuantan - Meru - KLIA2 - Meru - Kuantan . Cuaca plk hujan lebat , mendung , sejuk ... tak cukup rehat .... 2/6 , terbang semula ke Makassar ...

Sebelum balik ke sana , penuh beg dgn makanan utk sebulan ... Dah nak puasa kannnnnn ....
Dia juga minta aku buat Cheese Tart ...


Buat lah juga walaupun masa tu aku demam , berat kepala , tak leh nak bangun ...
Kalau untuk orang lain boleh buat , takkan untuk anak sendiri tak leh kannnnn ... melampau lah tu !!!!
Dapat ler 30 biji utk dia bawa balik ke sana ....


Selasa, 20 Mei 2014

Hari dapat hadiah ....


Assalammualaikum .... 

Hari nie , kul 2.30 ... MAJLIS SAMBUTAN HARI GURU & PERSARAAN AIDIL KHAIRUZAN         ( KAK LONG ) . 

Fuhh penatnya ... majlis baru jer tamat . Penat kejar masa . Majlis mula kul 2.30 ... Sekolah tamat kul 1.35 ptg . 

Tak sempat nak mandi dan berwangi2 ... hantar sikembar balik dulu . Tunggu dia makan dan pergi ke kelas KAFA 2.45 ptg , pastu barulah boleh gi ke mjlis tu .... Hujan lebat plk tu !

Bkn aku sorang yg lambat , ramai ... semua nak uruskan anak dulu ! Ustazah Wany terpaksa bawa anak ke majlis . Dah tu , tak der orang nak jaga anak , tak kan ler nak tinggal sorang2 kat umah . Tak dibenarkan bawa anak ke majlis ... buat BODOH jer ... kalau kena kat aku , aku akan buat cam tu gak ... Pengurusan langsung tak memikir kebajikan anak anak pegawai ... 

Mula2 dapat ler doorgift beserta nombor , aku 127 ..... kemudian , ucapan dan makan2 ... sambil tu cabutan tukar2 hadiah  . Aku dapat tupperware dari kak the , hadiah aku plk Zana yg dapat .  PIBG pula beri  tupperware air . Kelab Guru beri PISAU .  KAK LONG pula beri  tuala .... pastu balik !!!! 

Isnin, 19 Mei 2014

Kita nak santai santai jer kan .....


Assalammualaikum ....

Pink , warna yang sejuk  .. Bila aku google maksud warna tu , ini yang aku dapat  ::::  

Selalu mencuba yang terbaik bagi dirinya, ringan tangan, peduli dengan orang lain , namun tak mudah merasa puas. Cenderung memiliki peribadi negatif dan selalu berangan-angan memiliki cinta romantis seperti dalam dongeng. Warna ini melambangkan romantik, feminim. Warna ini mempunyai sifat mendorong ke arah kepasrahan, penyerahan, kesempurnaan, keayuan dan kesantunan. YEEEE KEERRRR ...

Tapi disebabkan warna nie , aku jadi amat stress .... Nak sangat TEMA PINK utk Majlis Hi - Tea Hari Guru esok ... Baru bagi tau tadi nak pakaian tema PINK ... amboiiii !!!!!! 

Memang bagi mereka tak der masalah , tapi pada aku mmg amat mendatangkan masalah . Aku tak der pakaian warna PINK sebab aku tak minat PINK . Nak kena beli ... dah hujung2 bulan nie , nilai RM50 amat besar bagi aku .... Boleh beli makanan anak2 utk seminggu ... Nak pakai sekali jer !  Lebih2 lagi aku mempunyai komitmen lain ... 

Macam jadi paksaan plk , semua kena pakai , nanti mjlis tak seronok ... Last2 aku kata , kalau nak paksa aku pakai pink aku tak kan datang , sekarang ko nak pink atau ko nak aku datang ????? 



Jumaat, 16 Mei 2014

I'll try my best ....


Assalammualaikum ...

Apa yg kau buat ??? GPK 1 tanya .... Buat apa Na ... kenapa plk ??? 
Si Stephe tu , dari mula dia datang sini , tak habis2 dia memuji kau ... bagus sgt ker kau mengajar ???

Uikkssss... sbb itu ker ???? biasa lah kalau bangsa asing nie ... dia tau menghargai dan menilai sesuatu walaupun yang kita buat tu kecil dan tak bermakna pada orang lain ... 

Aku tau , selama nie keje2 aku mmg tak dipandang , jeling pun tidak ... tapi aku tak pernah mengharap apa yg aku buat utk kelas dan anak murid aku diberi pujian ... Siapalah nak pandang kelas 1 BARAKAH ... Kelas murid2 INTAN TERPILIH ..... Semasa pemilihan Guru Kelas , tak der yg tick kelas B ... Semua nak kelas M , T ... kelas murid2 cerdik .... tak perlah biar aku yg ambil !

Alhamdulillah , dengan program NATIVE SPEAKER ni , Stephe banyak membantu aku ... Mula2 program tu utk 2M tapi aku  mohon supaya ditukar kpd 1B ... GPK 1 tak bersetuju tapi aku bincang dgn stephe , aku bagi reason kenapa aku nak 1B bukan 2M  .... Bila stephe tgk kelas 1B , dia terus setuju ... aku happy sangat2 .. 

AKAN BERMULA LAH PROJEK AKU .... 



Khamis, 15 Mei 2014

Hari Syok Sendiri ......


Assalammualaikum .....

Yeeeaaaaaay !!!! Eso hari guru . SELAMAT HARI GURU UNTUK AKU ...

Betul lah kalau mereka cakap , cikgu nie syok sendiri .... 

Selasa, 13 Mei 2014

Bukan nak iklan ....


Assalammualaikum ....

Minta maaf  banyak2 yer , aku bukan nak jual produk nie .... cuma sekadar  nak tambah asam garam entri aku ni ...

Bila kita dah diberi rezeki , gemok .... nak tukar jadi kurus ... Bila dapat rezeki kurus , nak jadi gemok pulak .... macam2  produk digunakan .. 

Aku nie mmg kurus . memang ada perasaan ingin jadi berisi macam orang lain ... bukan gemok , sekurang-kurangnya ada lemak dalam badan . dah cuba berbagai produk tapi tak bertambah pun berat , tetap maintain . Akhirnya , pasrah .... 

Ada seorang ustaz  tanya aku ... apa rahsia akak makin hari makin kurus , Kalau akak jual produk tu mesti akak kaya , berlumba2 orang gemok beli ... Saya nak isteri saya kurus macam akak .  Aku tau dia perli aku ... Biar lah ... isteri dia comel , cantik molek ! Body tip top !!!!! 

Tak kisah ler , perli ker , ikhlas ker , ada aku kisah ... Alhamdulillah , kurus akku pun tak der sakit kronik .... 
Aku bagi tau , aku tak makan produk2 pelangsingan ... Kalau nak tau rahsia aku kurus , kena tanya suami aku . Hanya dia boleh beri jawapan ....



Ahad, 11 Mei 2014

Rezeki yg tertangguh ...

Assalammualaikum .....

Kali nie post tiada gambar . Cari gambar yg sesuai tak jumpa . Tak nak search google dan ambil gambar hak orang lain . Puas cari dlm album gambar , ntah mana aku letak gambar , atau aku dah delete ... Lantak lah !

Ari tu tutup sebentar , nak test market dan cari kesesuaian  . Bidang mana yg aku lebih sesuai ... Akhirnya aku kembali buat kuih semula . Itu yg lebih sesuai dgn jiwa aku ..

Aku dah mula menerima tempahan bila mereka tau yg oven aku dah beroperasi semula... tart telur !!!!!
Tempahan demi tempahan ... Tapi yg tak tahan nyer , REZEKI YANG TERTANGGUH ...

Korang faham kan maksud aku , tak faham !!!!!! tak per lah , biar aku jer yg tau .....

Ahad, 4 Mei 2014

Wedding of the year ....


kad jemputan 3 in 1 .... 


Pelamin ... simple jer kan 
Sekadar utk amik2 gambar jer ....
dorang tak bersanding pun ....


Anak Sulong ,
  Hajjah Mimi Diyana Bt Jarim 
dan
 Shamsyul Bahar  Bin Ramlee ( Kelantan )
Nikah 1 Mei 2014 


Anak Kedua :
Eami Izani Bin Jarim 
dan 
Rosmaliza bt Mohd Aris ( Shah Alam )
Nikah pada 28 Mac 2014


Anak ke 3 :
 Nurul Ashikin Bt Jarim 
dan
 Muhamad Hafiz bin Dasiman ( Tanjung Sepat )
Nikah pada 18 April 2014


Ini adik beradik aku .... nampak aku tak yg terselit jer tu !
Korang tenguk , muka aku dgn mak aku sama kan ..... 

Assalammualaikum ..... 

Alhamdulillah , aku dapat menantu 3 orang . Penat tau ... tapi lega , semuanya selamat setelah siibu begitu mengharap dan menunggu dengan penuh kesabaran setelah banyak peristiwa dan dugaan yg dilalui ... Akhirnya , berkat kesabaran dan doa tulus  yg tidak pernah putus2 dari seorang ibu dimakbulkan Allah .

Majlis besar besaran , 3 ekor lembu tumbang ... 

Aku tumpang gembira gak ... dapat baju sedondon , hahaha ... 

Bukan anak aku yg kawin , anak anak kakak aku tu .... 

Lepas ni , tunggu lama lagi ler nak kenduri sbb yg bongsu lelaki baru lepas SPM .... 

Selasa, 29 April 2014

CPD , apa tu ????


puppet dari beg kertas ...


Cikgu Nadia tunjuk cara bagaimana nak buat puppet tu ...


boleh gak guna batang paip , kreativiti masing2 ....


Mr Stephen James , Mentor aku tu .... 


Mr Stephen tunjukcara ajar perkataan guna kad .
Alaaa. , macam main kad " HAPPY FAMILY " ....
Pernah main kan masa kita zaman kanak-kanak ....
SNAP !

Assalammualaikum .... 

Hari nie perjumpaan kali ke 3 , program Native Speaker Daerah Kuantan sebanyak 20 buah sekolah yg terlibat ... 

Perjumpaan sebulan sekali , setiap awal bulan . Perjumpaa utk bln 5 , diawalkan sbb bln 5 byk cuti . 

Perjumpaan bertujuan membincangkan masalah dihadapi dan aktiviti yg boleh dijalankan dalam kelas . Yang paling tak suka sangat2 , kena bt mikroteaching .... 

Juga tunjukcara penggunaan aktiviti permainan dalam kelas , macam biasalah , bkn kita tak pernah buat ... 




Isnin, 28 April 2014

Sampingan , kalau sanggup tunggu ...


Assalammualaikum ....

Aku memulakan projek baru ... sebenarnya taklah baru sangat tapi barulah ... hahahaha , tak faham tak per .. Ini baru body dia , tak sempurna lagi . 

Ini hasilnya bila dah siap ! 


Benda nie , ramai dah buat dan jual ... aku bukan nak bisnes sgt tapi bila kawan kawan kawan dah nampak dan berkenan di hati , adalah yg nak buat tempahan .... 

Aku okay jer nak buat untuk sesiapa yg berminat tapi ada syaratnya , jgn demand nak cepat sbb aku pun ada komitmen lain ... kalau sanggup tunggu ! Jual harga kawan kawan ....


Semakin sembuh ....


Assalammualaikum ... 

Alhamdulillah , kudis di tangan dan kepala Anis semakin sembuh ...kudis semakin kering dan dia tak lagi tergaru2  setelah menggunakan ubat yg lain . Dgn izin NYA ... 

Subhanallah , Maha Suci Allah !



Sabtu, 26 April 2014

Gatal nyer ...


Assalammualaikum .... 

Nak marah sangat2 kat doktor tu , makan gaji buta ... 14/4 yg lepas aku bawa Anis ke klinik Kesihatan Indera Mahkota kerana kudis kat kepala , tangan dan kaki dia . Dia langsung tak tengok pun ... dia kata kudis biasa jer ... aku bagitau pasal kudis di kepala tu ... dia cakap , tak per nanti saya bagi ubat sapu ... 

Masa ambil ubat kat farmasi plk , adik tu cakap , ubat nie tak sesuai , ni bkn kudis biasa , kudis buta , napa plk doktor bagi ubat nie .... 

Doktor bagi ubat HYDROCORTISONE 1% jer ... 

hampehhh , ubat dah habis tapi kudis makin teruk ... kepala Anis makin  bau busuk , bernanah ... tiap2 pagi aku cuci dengan dettol . Kesian , asyik tengok dia tergaru2 , bila mengaru , makin bertambah kat tempat lain plk ....

Tadi aku ke Klinik Dr Mona , dia kata kudis buta nie , berjangkit , dah melarat , hama dah bertelur ...... yerlah , aku pun dah google pasal kudis buta nie ... So , dapat lah antibiotik , ubat tahan gatal dan ubat sapu A SCABS ..


Kena memulakan operasi , kain baju dia terpaksa diasingkan , basuh dengan air panas . Jemur tilam .... 
Aku rasa dia dapat ni masa balik kampung pada 28/3 ari tu , sbb kt kg dia dah mula dapat bintat merah ... dan berterusan di sini ...

Ya Allah , berilah rezeki kesembuhan untuk anakku  Anis Adila .. Hanya ENGKAU tempat ku meminta pertolongan ...