Khamis, 24 Oktober 2013

Tahi gigi jer ....

Aduhai anak muridku .... Hidup dalam kemewahan , kesenangan dan timbunan harta .
Semalam  ALIA SHUHADA 1B membawa SAMSUNG TABLET 7.0 ke sekolah . Aku tau niat mereka ni , nak main game . Mana boleh kan , peraturan sekolah tidak membenarkan ...

Aku ambil , bukan aku nak pun .... Aku bagitau dia , waktu balik nanti , jumpa kau semula dan aku akan pulangkan . Aku juga bagitau pd abang dia di tahun 3 dan 5 ...

Waktu balik , ermmmm .... tak der sorang pun jumpa aku .... Aku call parents dia , menghampakan ..
Ayah seorang kontraktor , ibu seorang guru .... Mungkin nilai TAB tu taik gigi jer pada mereka ....

FATIN AMANI pula , pemurah orang nyer ... Bawa duit sebanyak RM312 ... Habis disedekahkan pada murid2 kelas 1B. Tapi plk sedekah pada aku , guru kelas dia . hahahaha ....

Risau plk budak darjah 1 bawak duit banyak2 .. Dia kata ayah bagi . Aku ni kan guru prihatin . Call lah ayah dia ....
" Saya bagi dia RM12 , duit belanja RM2 dan yg lebih tu nak beli pensil warna . Saya tersilap bagi kot . "
Ishhhhhhh .... tersilap bagi ??????? kalau duit sekeping mungkin boleh kata tersilap bagi . Nie 6 keping duit . Takkan tak leh kira .... 

Bila aku tanya dan tanya dan tanya dan tanya dan tanya ..... Barulah dia mengaku ambil duit ibu dia tanpa pengetahuan . Yerlah ... budak kan , dia tak tau nilai duit lagi . RM300 tu adalah RM3 bagi dia .... 

Ibu ayah banyak duit hingga tak sedar duit hilang ... Hingga sekarang RM300 tu ada pada aku ... tidak dituntut seperti yg dijanjikan . Jenuh menunggu ... 

RM300 , taik gigi jer .... bagi dia ..... 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan