Khamis, 10 Oktober 2013

Kosong , Kosong .... kata Najwa Latiff !


Hari ni LADAP tentang Penilaian Kendiri . Banyak lah borang2 yg perlu diisi dan juga cara mengisi SKT . Guru perlu menilai dan memberi pemarkahan diri .

Sebelum cikgu2 isi , agak2lah yer ... Kalau isi markah cemerlang , fikirlah ... cikgu nie sempurna sangat ker ? Kalau isi markah rendah , dia kata plk , jangan lah merendah2kan diri cikgu sendiri ... Fikir2 kan lah . Begitulah kata GPK 1 . Ermmmm .... masalah , masalah .....

Ada lagi yg diberitahu , cikgu2 yg ada mak bapak anak murid datang komplen dan sebut nama cikgu , awal2 dah kena tolak markah . nasiblah cikgu yer .... Hahaha , aku dah 2 kali mak bapak murid datang komplen pasal aku ... Ada aku kisah !

Tapi kan ...... adil ker buat gitu ... Mak bapak komplen bkn sebab aku tak mengajar atau tak masuk kelas . Cuma disebabkan aku cubit anak dia sebab tak buat kerja sekolah walaupun dah bagi amaran berkali kali ...Kalau gitu , disebabkan nak markah cemerlang , jangan tegur murid atau abaikan murid yg bermasalah ... Ish , buat per nak kejar dunia kan , kan ... Biarlah , aku redha jer walaupun dapat markah sikit  ... Senyum jer !