Khamis, 6 September 2012

Duhai hati , kuat dan tabah ...


Pagi2 smpi ke sekolah , aku nmpk kak long dlm kesakitan . Aku suh dia amik mc tapi dia kata boleh brtahan .

Imah bgtau kak long terbaring kat bilik koperasi , tak larat nk bangun . Tinggal kelas jap , tgk dia menangis dlm keadaan kesakitan . Aku paksa dan bawa dia ke klinik .

Dalam perjlnan dia asyik mengatakan yg dia byk dosa sbb tu ujian asyik brtimpa2 .

Aku kata , Allah sayang kat kita , ujian yg diberi agar kita tidak mlupakan DIA dan tetap bersyukur . Ujian tu baru sedikit , bandingkanlah dgn sahabat2 yg lain spt Rohana , hampir setahun cuti sakit , Rahamah dan anakya , Rossyati dan Ros azimah . Ujian yg mereka hadapi lagi besar dr Kak Long .Tapi aku tak pernah dengar mereka mengeluh pun .

Semoga aku jadi seperti mereka , kuat dan tah menghadapi ujian . Sentiasa bersyukur dgn apa yg ada ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan