Rabu, 19 September 2012

Ampunkan Aku ..


Ya Allah , permudahkanlah segala urusan kami . Hanya kepada Mu ku meminta dan hanya pada Mu ku memohon pertolongan ..

Ahad, 16 September 2012

Anees Adilla ..


Upah budak nakal ..

Sabtu, 15 September 2012

Khamis, 13 September 2012

Akhirnyer ...


Horee !! Merdeka ...UPSR dah abis !

Senang nyer hidup !


" Kamu nie dah tau demam , kenapa dtg sekolah gak . Duduk lah umah , ajak mak gi klinik . " " Emak suruh dtg jg . Mak kata nti pandailah cikgu urus... " Amboiiiii !!!!

Selasa, 11 September 2012

Moga sukses..


Meriahnye ari nie .. Ramai murid tidak hadir dan kelas digabungkan mengikut tahun .Memudahkan utk kawalan kelas . Lagipun ramai guru yg tiada di sekolah kerana menjadi pengawas UPSR di sekolah lain dan juga menghadiri kursus kssr . SELAMAT MENDUDUKI UPSR BUAT SEMUA PELAJAR TAHUN 6 .

Isnin, 10 September 2012

Si luncai terjun dgn labu-labunya ...


Waktu perhimpunan , GB buat pengumuman , benarkan murid2 tahun 1 , 2 , 3 , 4 & 5 bercuti esok , lusa dan tulat . Jumaat dtg semula utk jamuan hari raya . Ini utk mengelakkan kebisingan melampau sewaktu UPSR .

Tahun2 yg sudah , GB buat permohonan cuti bergilir dgn kebenarn dari PPD.

Ahad, 9 September 2012

Jumaat, 7 September 2012

Bangau oh bangau ..




Sedih nye tgk pintu bilik guru nie ..daif nye , tiada yg peduli . Kalau pintu tu ada suara , dah lama dia menangis dan merayu . Telah di maklumkan pd pihak pentadbir tapi tiada apa2 tindakan pun . Padahal dari awal tahun .. Tunggu sesuatu perkara buruk berlaku barulah tindakan diambil . Itu pun masing2 akan menuding jari utk menutup kesalahan ..

Khamis, 6 September 2012

Duhai hati , kuat dan tabah ...


Pagi2 smpi ke sekolah , aku nmpk kak long dlm kesakitan . Aku suh dia amik mc tapi dia kata boleh brtahan .

Imah bgtau kak long terbaring kat bilik koperasi , tak larat nk bangun . Tinggal kelas jap , tgk dia menangis dlm keadaan kesakitan . Aku paksa dan bawa dia ke klinik .

Dalam perjlnan dia asyik mengatakan yg dia byk dosa sbb tu ujian asyik brtimpa2 .

Aku kata , Allah sayang kat kita , ujian yg diberi agar kita tidak mlupakan DIA dan tetap bersyukur . Ujian tu baru sedikit , bandingkanlah dgn sahabat2 yg lain spt Rohana , hampir setahun cuti sakit , Rahamah dan anakya , Rossyati dan Ros azimah . Ujian yg mereka hadapi lagi besar dr Kak Long .Tapi aku tak pernah dengar mereka mengeluh pun .

Semoga aku jadi seperti mereka , kuat dan tah menghadapi ujian . Sentiasa bersyukur dgn apa yg ada ..

Selasa, 4 September 2012

terdiam dan menilai diri ..





Aku membuat penilaian terhadap diriku .. apakah aku pernah membuat salah pd mereka sedangkan ini lah kali pertama aku berurusan dgn mereka . Ermm , mungkin aku ada buat salah dgn org lain tanpa aku sedari ..

Bayaran utk tempahan kek cawan kpd ku berkurangan tidak seperti yg dijanjikan . Mereka ni nk bg makan org tapi kenapa buat begini .. Tak takut ke ?

Tapi Alhamdulillah , mereka bayar gak walau tak sepenuhnya ...

Hari nie hari lahir Salman . Tak buat kek pun utk dia ! Sibuk buat tempahan utk org lain .tapi aku kuar dgn dia , gi ke McD makan GCB ..

Isnin, 3 September 2012

Aci ker !


Salah satu sebab kenapa wanita lebih ramai ..

Ahad, 2 September 2012

Trust in Allah


Sunyi semula ...


Ari nie lyna balik semula ke Makassar . Aku tak hantar .. Dia dah pandai uruskan sendiri . Si kembar dah mula bertanya .. dh tak dengar dia meyakat adik2 nya yg kadang kala membuatkan aku marah dan geram ..