Jumaat, 31 Ogos 2012

Tersurat & Tersirat ..


Guru Cemerlang !

Khamis, 30 Ogos 2012

hikmah dan nikmat ...


Alhamdulillah .. apa yg berlaku ada hikmah dan nikmat disebaliknya .Terima kasih Cha kerana pulangkan kain dan tak dapat siapkan baju raya aku dan lyna utk raya . Hikmahnya , aku dapat keluarkan bakat terpendam aku . Buat baju raya lyna sehari sebelum hari raya . Pulun habis habisan ... Nikmatnya ... puas hati , first time buat dlm tempoh 10 tahun baju terakhir ... kemudian , mula sakit kepala tak cukup tidur nk jahit 3 pasang lagi ..

Selasa, 28 Ogos 2012

Hajat tak sampai ..

Hajat tidak kesampaian , dah lama nak buat bubur candil . Nak makan utk berbuka puasa berama suami . Tepung beras disangka tepung pulut . Setengah jam rebus ketulan kecil tepung tak timbul2. Ada yg tak kena .. ermmmm , masyaallah ! Kamal silap beli tepung , aku suhbrli tepung pulut , dia beli tepung beras .Aku plk tak tgk label ..

Isnin, 27 Ogos 2012

Baru jumpa ..


Aku ada 2 orang abang dari ibu yg berlainan ..Ini yg sulong . Mohd Jahari bin Tamrin. Bertahun tak jumpa .Mohd Juwani bin Tamrin , abang yg ke 2 ..

Ahad, 26 Ogos 2012

Rezeki kamu ...terima kasih !


Strawberry Cheese Brownies ... Aku buat khas utk 2 org anak sedara aku , Efa dan Zati . Dorg nie tolong aku buat kerja2 kat dapur masa raya ke 4 .Ari tu aku buat makan2 , jemput adik beradik bertamu . Sedara mara dari Pekan pun dtg gak ..

Dorg tak dapat makan brownies nie ari tu . so , aku janji kat dorg , aku akan buat utk dorg bwk balik ke kolej ari nie ..

Rabu, 22 Ogos 2012

Isnin, 20 Ogos 2012

Perlukah aku malu ???

Seronok dapat berkumpul bersama dgn adik bradik . Bertemu sedara mara dan sahabat handai di bulan yg mulia ini . Banyak cerita , banyak pertanyaan dan luahan hati yg dikongsikan ..Kenapa kau begini , kenapa kau begitu , kenapa makin kurus ??? Aku dh lali dgn soalan2 begitu .. Alhamdulillah , aku sihat ! Kau dah jadi apa skrg ? Itu salah satu soalan yg diutarakan ... Jadi apa ?? Aku faham maksud pertanyaan itu .Menbandingkan dgn dia yg baru bekerja telah memegang jawatan penting dlm pentadbiran .. Ahh ! Ada aku kesahhh!! Malu ker aku ?? Rezeki masing2 ... Biarlah aku jadi cikgu biasa yg tidak memegang jawatan penting walau telah berpuluh tahun mengajar . Suatu masa dulu , jawatan itu telah merenggangkan hbgn aku dgn Allah . Ya Allah , ampunkan dosa2 ku ...Jadiknlah insan yg sentiasa bersyukur dgn nikmat yg Engkau kurniakan .

Ahad, 19 Ogos 2012

Sebulan ...


Sebulan .. Ya , dah sebulan sepanjang Ramadhan aku tak update blog . Blog pun sama berpuasa macam tuannya.
Alhamdulillah , syukur ke atas usia dan nikmat yg diberi , aku dapat berpuasa penuh tahun ini . Jgn misunderstand yer , aku tak mengandung tau !
Sedih meninggalkan Ramadhan . Semoga dipanjangkan usia dan dapat bertemu lagi tahun hadapan dgn peningkatan iman dan takwa .Dikesempatan ini , aku mengucapkan Salam Aidilfitri dan Selamat Hari Raya buat semua teman2 dan pembaca blog ini. Mohon kemaafan dan salah silap seandainya terdapat kata2 yg kurang menyenangkan dan menyakitkan hati tanpa disengajakan ...