Khamis, 5 Julai 2012

Seronoknya jadi orang kaya ...

Betul ker jadi orang kaya , banyak duit , hidup seronok ???

Timah ,pekerja sekolah megajak aku rompak bank . " Jom cikgu As , kita rompak bank , dapat duit banyak ,senang hidup !"

" Tak nak lah Timah , buat apa banyak duit , tapi hidup sentiasa dalam ketakutan . Duit begini tak berkat , belum tentu hidup senang , tambah menyusahkan adalah . Entah2 , tengah rompak bank , kena tembak polis , saja jer cari pasal ." Saja aku melayan dia . Mungkin dia kepenatan ..

Bagi mereka yg tak pernah merasai hidup dlm kemewahan dgn limpahan wang mmg menyeronokkan . Nak apa jer boleh beli dan dapat. Hakikatnya , memang senang pada pandangn kita tapi hanya Allah yang Maha mngetahui , dan mereka yg mrasai ..

Lena kah tidur mereka ?

Ya Allah , aku brsyukur atas nikmat nikmat yg telah Engkau kurniakan .
Tetapkanlah aku dlm agama Islam dan peliharalah aku dlm keimanan .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan