Isnin, 28 Mei 2012

Genap sebulan ...

Hari nie genap sebulan aku patah kaki sejak kete aku jual . Erm ... terasa nyer nikmat yg telah di tarik . Aku amat memerlukanmu !


Ahad, 27 Mei 2012

Lambatnya ......

Bila lah nak sampai kete aku nie ... lambat sungguh CIMB nie ... dah sign aggreement . Bila tanya salesman tu , dia kata bank tak bank in duit lagi ! Tgu bank dulu . No plat aku dah tempah .. Abang aku lah nie yg minat sgt . Aku nak warna kuning , dia nak warna purple .. ikut ko lah , tak kisah warna apa pun , janji kete tu au punya !

Jumaat, 25 Mei 2012

Jumaat, 18 Mei 2012

Didikhibur Hari Guru ...




Persembahan yg paling "sporting" dari guru guru nie Sempena Hari Guru 2012 SKKP . Persembahan yg bertajuk 'ACI ACI BUKA PINTU " . En Zainal Abidin sebagai NANA , Puan Irana anak John sebagai ACI , En Asman , Ustaz Ju Zamri , En Faizal Izwan , Puan Haliza , Puan Latipah dan Puan Tn Sh Nor Ashikim sebagai HANTU ...

Sabtu, 12 Mei 2012

seperti dulu-dulu ....

Bila dah biasa hidup senang , diberi ujian sekejap jer dah mula mengeluh dan merasa teramat susah .. Belum lagi ujian yg berat2 ! Allah nak tarik kenikmatan tu bila2 masa jer ! Kena pandang orang yg di bawah , ada yg lagi susah .! Ya Allah , Ya Tuhanku . Aku bersyukur dgn nikmat yg Engkau berikan ....

Sejak tak der kete nie , terbatas pergerakanku . tapi masih boleh bergerak lagi . Mengharapkan pertolongan kawan2 tapi sampai bila nak menumpang kawan2 . Mereka pun ada masalah tersendiri .

Pagi pergi sekolah naik kete suami , waktu balik tumpang lah kawan2 yg sehala jalan ... Terima kasih pada Norina , Asman , Rossyati dan Zakaria . Selama nie org tumpang aku . Skrg aku plk tumpang org .

Sebelah petang , nak ke bandar cari barang atau hal2 lain , mengharapkan jasa baik suami hantar ... naik moto jer , macam dulu2 waktu tak der kete . Kena rasai semula kesusahan tu agar tidak leka dgn kemewahan dan kesenangan dunia .

Semua tu ada hikmah , aku semakin rapat dgn suami aku ....

Jumaat, 11 Mei 2012

Siapalah dia nak menilai begitu ....

Dari semalam mereka berkampung kat sekolah aku . Pihak NAZIR PERSEKUTUAN datang weiiii ... Semalam yg datang Puan Ernawati dan Puan Zaharah . Hari nie tambah lagi sorang , En Norazman ..





Kalau dah dorang nie datang , apa lagi ... menyelengkar fail2 kat sekolah , menghentam dan mencari kesalahan ... Biar pun mereka kata kedatangan mereka nak membimbing . Pigi dah !!!!!





Puan Zaharah masuk kelas utk observe aku . Masuklah .... ada aku kisah , aku mengajar seperti biasa . Buat apa kau nak pura2 kan , kan , kan .... Dia tengok aku mengajar kelas tahun 1M kul 8.45-9.45 . Padahal waktu tu aku kena masuk 1B ( kelas LINUS ) ... tak nak pulak , suh tukar jadual ... banyak cekadak lah pulak !





Dia komen kaw kaw punya :





" Cara kamu mengajar tak betul . Kelas tak ceria . Budak pasif . Kalau saya ada anak , saya tak akan hantar pada kamu . Walaupun ada aktiviti didik hibur tapi murid takut2 . Selama 5 tahun saya jadi NAZIR , kamu lah cikgu yg paling teruk ! Apa yg kamu ajar . Membazir masa saya selama sejam duk dlm kelas nie ( ada aku suruh ker !) Ada kah kamu rasa objektif pembelajaran kamu tercapai ?





Jawapan aku :





" Selama 20 tahun saya mengajar , saya tak tau pun saya mengajar salah . Selama 20 tahun juga , hanya sekali saya dipantau , itu pun NAZIR datang tgk saya mengajar MATH , bukan BI .. Dan hari nie Puan org yg pertama pantau saya . Saya tak tau , tak der org tegur kesalahan saya .. Ya , objektif saya tercapai .. 22 dari 32 org dapat menyiapkan kerja yg saya beri . dan selebihnya , mereka dapat menyiapkan senahagian kerja , bukannya mereka tak faham tapi mereka jenis slow ..





Puan Zaharah :





" Kamu sedar tak , jika kamu mengajar tak betul , gaji yg kamu tak dapat tak bersih , tak berkat . kamu beri makan anak2 plk ... "





Jawapan aku :





" Puan , setiap hari saya datang sekolah , tak pernah terlintas di hati saya utk menganiaya anak murid saya . Tapi siapalah kita utk menetapkan gaji kita berkat atau tidak .... " Tapi Puan , saya think positif dan muhasabah diri saya . Saya bersyukur dan berterima kasih kepada ALLAH kerana buka pintu hati Puan utk pantau saya . Jika Puan tak hadir hari nie , sampai saya pencen nanti saya tak sedar yg saya nie TERUK dan TAK BETUL mengajar !





Banyak lagi yg dia komen dan kutuk ttg P&P aku , ok lah tu aku terima utk kebaikkan aku tapi idea utk memperbaiki kelemahan aku langsung tak der ... Itu yg aku nak marah gak !





Bukan aku sorang jer yg kena pantau .. Cikgu Aidil , Cikgu Faizal , Cikgu Aliza , Cikgu Ros Azimah dan Cikgu Aiza . Guru2 tahun 1 dan tahun 2 KSSR ... Komen dan kutukan yg sama . Sampaikan cerita pergi haji balasan dapat CASH ! Adusss ....



Dan kesimpulannya : Semua guru SKKP makan GAJI BUTA dan Gaji TAK BERKAT ... samapi gitu sekali yer !!!!!!

Khamis, 10 Mei 2012

Sekarang time aku ke bawah ...

Ya Allah


hilangkanlah kedukaanku


hilangkan lah kegelisahanku
hilangkan dan lenyapkanlah


KESUSAHANKU




Ya Allah


hanya Engkaulah


tempat aku berlindung


dan


memohon pertolongan ...


Rabu, 9 Mei 2012

Ishh , geram , gerammmmmm ...

Memang nak marah sangat2 ari nie ... Dari semalam aku nak marah , dapat bersabar lagi . tapi ari nie setan dah menang .

Kes kat sekolah , kes dah lama ... Pasal anak murid aku Wan Filzah Aqilah . Menangis2 tak nak datang sekolah . Alasan takut kat aku . Dah seminggu tak datang .Garang benor aku nie sampaikan emak dia kata takutkan aku . Padahal aku tak pernah pun sentuh dia , tak berani .... manja yg amat2 woiiii !

Kalau tak siap kerja sekolah , aku biarkan jer ... Dia hantar buku aku tanda , tak hantar aku tak tegur . Budak nie bkn boleh tegur , meraung satu sekolah ... kalau budak2 lain aku tegur , kalau yg patut kena , aku bagi sebijik !

Dalam minggu nie , datang bertemankan emak dia , sama2 belajar dalam kelas . Aku buat selamba jer , tak tegur pun , benci , benci , benciiiiiii ..... ada NAZIR BEBAS !

Ari nie , aku buat selamba lagi ... Cikgu2 lain melayan budak nie , aku ???? boleh belah ! Entah mimpi apa ,emak budak nie datang jumpa aku . Dia kata , anak dia nak sangat belajar BI tapi takut nak masuk kelas .Dia nak aku pujuk anak dia .... hahahaha !!!!

Aku tak pujuk pun . Itulah kelemahan aku .... FILZAH , masuk kelas cepat . Nak belajar tak ?
Beres !!!!!!

Lagi satu aku nak marah sangat pasal CIMB , Jalan Bank ... LEMBAB YG AMAT2 . Semalam gi , nak transfer duit kat Lyna , ada ker dia kata OFFLINE .. Dah ler menunggu sejam , pastu si Mamat kat kaunter tu macam tak pernah buat kerja . Asyik tertanya2 kat kawan2 yg lain . Last2 dia kata OFFLINE ! Ari nie gi lagi , cam tu gak ... kemudian suruh buat CASH LAJU , problem gak , slow ..... Call Lyna tak dapat nak transfer duit , menangis lah plk sbb dah tak der duit . Adusss!!!!!

Cubalah plk gie kat cwgn kat tmpt lain ... berdepan dgn MEGAMALL , ok lah plk . Tak derlah plk OFFLINE , 10 minit dah siap , memang menguji kesabaran .. Perut lapar !!!!

Isnin, 7 Mei 2012

santai lah ko !!!!

Pagi2 dah sampai , konon kena ada kat Taman Gelora kul 7.00 pagi ... Puak2 baju biru ( Jab Pendidikan ) termasuk aku kelam kabut datang dgn arahan utk Senam Tari ( dlm surat ) . Aku nie yg tak tau cerita sebenar , ikut jer lah sbb dapat tau pun last minit ( sebelum balik sekolah ari Jumaat ) .


Rupa2nya ini benda pentingnya ... Kalau aku tau ,datang kul 10.00 pun tak per ...


Masing2 kelaparan , duk menunggu ... tah apa2 , ramai plk puak2 baju biru nie !


Sarapan nasi lemak percuma . Makanan semua percuma , boleh rasa kecuali gerai kraftangan dan Kopi Cappucino . Erm , tak puashati gak ... bila nak rasa makanan2 tertentu , " maaf yer , nie utk VVIP " . So , apa yg boleh rasa ... utk kita2 nie , yg biasa2 jer ! keropok lekor , kuih neram , air batu , sata , kuih putu .



Kalau hal2 gini , memanglah ramai .... membazir duit aku jer ! cakap jer makan free , dibayar oleh PM kita . Duit kita jugak weiiii !!!!!! Pastu , hujan lebat , ribut petir , amik kau !


Ada gak permainan tradisional , nak main cam ner , lecak ....








Jumaat, 4 Mei 2012

Patah kaki....

Sejak Atoz tak der , aku patah kaki .. pergerakan aku terhad . Harapkan cik hubby bawak ke hulu ke hilir . Itu pun puas memujuk . Nak bermanja2 pun susah ! Teringat dulu , betapa sakit hatinya aku ketika dia tinggalkan aku .. Masa tu dlm bulan puasa . Dia suruh aku beli kuih utk bebuka kat bazar ramadhan , dia turunkan aku kat pasar tu , mati2 aku ingaat dia tunggu , rupanya terpaksa menapak balik rumah .. Menangis aku sbb telalu sakit hati . Sanggup dia buat aku begitu . Tak de perasaan langsung !

Khamis, 3 Mei 2012