Jumaat, 2 Mac 2012

Aku tak dengki pun ...

Terperanjat aku bila tiba2 Awang Kipas masuk bilik guru , marah2 dan bertanya , " Siapa cikgu perempuan yg mengata belakang2 pasal Cikgu Md Noor semalam ?" Cuma aku dgn Ustazah Rossyati ada kat situ ...

" Kenapa ???? saya yg bercakap dgn dia semalam tapi saya tak mengata belakang , saya cakap depan2 . Dia minta pendapat pada saya , so saya terus terang pada dia ... kenapa plk dia cakap saya mengata dia .. Dan saya tau , dia mengadu pada Mr Awang Kipas sbb dia sndiri bagitau nak mengadu kat Mr Awang Kipas ..."

Dia tanya pendapat aku ttg diri dia .. Buat padang waktu pagi , tak masuk kelas , pastu sedap2 suh GPK 1 buat relief utk kelas dia . Sume cikgu HOT! Napa nak buat padang waktu kelas , napa tak nak buat waktu petang , baru lah cikgu2 lain nak tolong . Kalau waktu pagi , ada kelas , mana leh tggl bdk2 tak belajar , salah tu ... Pastu , kalau waktu kelas slalu ngelat , tido dlm kelas ... Bila ditegur , kata cikgu2 lain DENGKI ... Ish , tak nak muhasabah diri langsung ! Lantak ko lah Md Noor ...

**** Muhasabah diri utk ke arah kesempurnaan .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan