Khamis, 2 Februari 2012

siput , seafood , kerang ...

Kalau gi ke pasar bersama sikembar , benda nie lah yg selalu dorg suh beli . " Ibu , beli ketang (kerang) ! "


Biasanya aku rebus jer , cicah dgn sambal kicap . Sikembar makan gitu jer ... Bila tengok kerang nie , teringat nostalgia zaman aku sekolah tingkatan 1 dan dua . Tahun 79/80 ..


Nak cari duit lebih utk belanja sekolah . Aku amik upah kopek kerang kat restoran Pakcik Said . Setiap pagi dm kul 9 , Pak Cik Said akan anta kerang yg telah direbus ke rumah .. Kuku rosak ! tak pe lah , dapat upah ... tak menyusahkan sesape pun . Alhamdulillah ....