Isnin, 2 Januari 2012

Nikmat yg dah di tarik ...

Umur semakin meningkat . Dah masuk waktu senja . Waktu2 gini , banyak kenikmatan yg dah ditarik . Nyawa bila2 masa jer dari sekarang ...
*
Antara nikmat2 yg dah ditarik :
  • nikmat melihat - mata semakin rabun . dah pakai cermin mata ,
  • nikmat makan - gigi dah banyak gugur , byk kena pantang makan , selera makan makin berkurangan .
  • nikmat berjalan - kaki mula terasa lenguh2 dan lutut kadang sakit terutama kaki kiri . Maklum jer lah tiap2 hari tekan clutch kereta .
  • nikmat cantik - kulit makin berkedut , rambut byk gugur walaupun uban belum kelihatan lagi .
  • nikmat sihat - dah ada tanda2 penyakit , dada selalu sakit . tapi tak check jantung lg , darah rendah , selalu sakit kepala .

*

*

*

Bekalan ke alam barzakh belum mencukupi .

Ya Allah .. tetapkan aku dalam agama Islam dan Peliharalah aku dalam keimanan .

Ya Allah , aku ingin mati dalam keadaan aku bersujud menyembahMu .

Matikanlah aku dalam Husnul Khatimah .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan