Sabtu, 7 Januari 2012

Aku pun dulu gitu ...

Minggu pertama dah berakhir . Tiap2 tahun aku menerima wajah2 baru . Anak2 yg bersih dan tulus , wajah ceria dan ketakutan . Murid2 tahun satu Mursyid dan 1 Barakah . Mursyid kelas pertama dan Barakah kelas akhir . Tapi siapalah kita utk menilai kelas pertama kelas cerdik dan kelas akhir kelas yg terpilih seperti yg dikatakan oleh GPK 1 , kelas BONGOK .. Astaghfirullah , Ya Allah , ampunkan dosaku .

*

Masuk kelas M , aktif , berani ... Bila aku memulakan P&P .. ada yg memandang keluar , melihat murid lain bermain di padang , Pendidikan Jasmani . Aku pun bersuara spontan , " Siapa tak nak belajar , nak main boleh keluar ! " Hahahaha .... padan muka aku . Budak2 nie , bersih ... manalah dorag faham bahasa terbalik . Lain kali cakap kena fikir dan tapis ....

*

Masuk kelas B pulak , aku kena jaga cakap , ada yg aktif dan ada yg pasif . Aktiviti pertama , menyanyi lagu " GOOD MORNING " . Ada gak murid yg menangis , sedih sangat ker lagu nie ???? Bila aku tegur , kenapa menangis , makin kuat plk tangisan dia , aduhhhhhh !!!! Lepas tu , sepupu dia yg memujuk pun sama menangis , lagi kuat ... Hahahaha.!!!

*****

Aku memahami perasaan dia . Aku dulu pun macam dia gak , ada perasaan takut , gelisah , kurang keyakinan ... hari2 aku menangis . Kuang3x

Tiada ulasan:

Catat Ulasan