Khamis, 8 Disember 2011

Mohon tukar dan di tukarkan , apa bezanya ?

Gambar nie di ambil semasa Jamuan Persaraan GB di MEGA VIEW , KUANTAN pada 18/11/2011 . Antara kami , Imah dan Rahamah mohon tukar . Aku , Irana dan Azah di tukarkan ....
Bila datang ke sekolah baru , pertanyaan yg pertama ialah minta tukar atau di tukarkan ? Bagi org yg berfikiran negatif , ada bezanya .... Bagi mereka , jika ditukarkan , maka cikgu tu bermasalah ...
Bagi aku plk , aku bukan guru bermasalah . Aku ditukarkan atas dasar perkhidmatan .. Lebihan guru di sekolah lama dan lagi pun tempat baru lebih dekat dari sekolah lama . Memudahkan !
Kalau nak dikira cam tu , org yg bertanya tu pun belum tentu sempurna , kan , kan , kan ....
Aku kesian kat Suhana kerana ditukarkan .... Belum apa2 lagi cikgu2 sekolah baru dah bertanya , bermasalah ker ???? Sabar jer lah Suhana . Anggap jer rezeki kat tempat baru lebih baik !