Jumaat, 22 Julai 2011

aduhai upin dan ipin ...

Nak cerita pasal si kembar dalam kelas aku mengajar 1 BARAKAH ( Kelas Linus ) . Kami panggil mereka nie upin ipin sbb sikembar nie sendiri tak tau yg mana Aidil dan yang mana Fitri . Bila cikgu2 tanya , "Siapa Aidil ? " Mereka menggeleng kepala ... Jadi kami yang menetapkan nama mereka Upin dan Ipin .

Hari Isnin Lepas , 18/7/2011 ... ada kesalahan disiplin yg telah mereka lakukan . Walaupun selepas waktu , tapi aku rasa masih menjadi tanggungjawab aku utk menasihati mereka . Bukan kah semua guru adalah GURU DISIPLIN .

" Sakit tak ? " sambil aku cubit mereka . " Sakit tak ? " sambil aku pijak kaki mereka . Bukan niat aku nak mendera atau menyakiti mereka . Aku nak mereka sedar dan rasa " perasaan sakit " tu . Sebagaimana mereka buat pada seekor kucing . Mereka pijak2 kucing tu sampai lembik dan kemudian campak dalam kolam sehingga mati lemas .

Tapi aku masih waras lagi .
TAK LAH SAMPAI AKU CAMPAK MEREKA DALAM KOLAM .

Tapi aku telah ditegur akibat perbuatan aku tu . Kejam ker aku nie ????