Selasa, 28 Jun 2011

Allah Maha Mengetahui apa yg terdetik di hamba NYA .. ...



Sebelum aku pergi mengerjakan umrah , aku merindui satu wajah ... Wajah yg mmg tidak akan aku dpt tatapi lagi utk selama2nya . 15 tahun ....

Aku menyelongkar album2 lama utk mencari kenangan2 lama bersamanya .... Ibu kata dah tak ada ... tak tau siapa yg ambil . Arwah ayah mmg tak suka bergambar ... Aku mmg amat merinduinya . Kekubur ...

Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yg terdetik di hatiku ... Di sana , di Tanah Suci , aku menangis , airmata yg tak dapat ditahan2 , laju mengalir ... Tangisan kegembiraan , kesyukuran ... Tak dapat diceritakan dgn kata2 .

Terima Kasih kepada Mu Ya Allah ... Sujud Syukur !

Aku berjumpa dgn arwah ayahku " TAMRIN BIN HUSSIN " ketika aku sedang melakukan pusingan sa'i yg terakhir , ketika aku sdg berdoa memanjat Bukit Marwah , arwah ayah disebelahku dgn pakaian ihramnya ... Biarpun hanya seketika , rinduku terubat !

2 ulasan: