Selasa, 28 Jun 2011

Allah Maha Mengetahui apa yg terdetik di hamba NYA .. ...



Sebelum aku pergi mengerjakan umrah , aku merindui satu wajah ... Wajah yg mmg tidak akan aku dpt tatapi lagi utk selama2nya . 15 tahun ....

Aku menyelongkar album2 lama utk mencari kenangan2 lama bersamanya .... Ibu kata dah tak ada ... tak tau siapa yg ambil . Arwah ayah mmg tak suka bergambar ... Aku mmg amat merinduinya . Kekubur ...

Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yg terdetik di hatiku ... Di sana , di Tanah Suci , aku menangis , airmata yg tak dapat ditahan2 , laju mengalir ... Tangisan kegembiraan , kesyukuran ... Tak dapat diceritakan dgn kata2 .

Terima Kasih kepada Mu Ya Allah ... Sujud Syukur !

Aku berjumpa dgn arwah ayahku " TAMRIN BIN HUSSIN " ketika aku sedang melakukan pusingan sa'i yg terakhir , ketika aku sdg berdoa memanjat Bukit Marwah , arwah ayah disebelahku dgn pakaian ihramnya ... Biarpun hanya seketika , rinduku terubat !

Isnin, 27 Jun 2011

Rabu, 22 Jun 2011

Kalau boleh kan best !!!!

Kelakarlah dgn sorang mamat kat sekolah ... Ada ke minta kebenaran balik sebab masa tu dia free dgn alasan nak merokok . Kat sekolah tak leh merokok sbb kawasan larangan ...

Kalau gitu , waktu free aku pun nak balik , umah dekat , leh masak dan basuh kain dulu . Pas tu dtg semula . Best kan !!!!

Isnin, 13 Jun 2011

Nak tambah kuota ....

Kat sini lah tempat berdoa utk mendapatkan jodoh ...

bagi yg belum mpnyi pasangan ...

bagi yg nak tambah kuota ...

dan juga berdoa utk kebahagiaan rumahtangga

agar berkekalan ....


pandangan dari atas ....


aku juga mengambil kesempatan utk berdoa ....
AMIN !






Sabtu, 11 Jun 2011

Bersama lagi ....

Kami pernah sama2 bersuara dan memasang niat agar

dapat menunaikan umrah bersama ...

Doa kami telah di makbulkan ...


Alhamdulillah , kami telah diberi kekuatan dan

sama2 tabah meghadapi ujian ....


Sebelum nie , kami pernah



Bersama disini

dan

bersama lagi disini








Jumaat, 10 Jun 2011

Terima Kasih Ya Allah ...

Di sini dari 28/5 - 31/5


Di sini dari 1/6 -7/6

Di sini 8/6 ....


Alhamdulillah .. segala puji bagi Mu Ya Allah ...

Menerima aku sebagai tetamu Mu