Khamis, 24 Disember 2009

3 jam utk 5 minit ...




Hari tu mmg benar2 menguji kesabaran aku dan Lyna . Aku terpaksa menunggu 3 jam hanya utk mendptkan tandatangan doktor yg tak sampai pun 5 minit .


Pagi tu , kami ke sebuah klinik kerajaan utk membuat medical check up bagi persediaan ke PLKN mggu depan . Setelah siap menjalani ujian air kencing dan darah , nombor pun di beri .. uiks , ada 15 org lagi sebelum nombor 81 .. ketika itu kul 10.36 a.m .

Napa lah lambat sangat nie , ramai yg dah merungut termasuk aku . Ada beberapa org yg mmg dah tak sabar , masuk tanpa mengikut nombor , perlu kah aku buat begitu sedangkan ada yg masih setia menunggu . Kenapa tak diutamakan ' warga emas ' kesian mereka ! Lyna mengajak aku pulang kerana ada aktiviti lain yg perlu dihadiri , datang hari lain .. tapi aku plk tak mempunyai masa utk dtg semula , tunggu jer lah ... Alang2 dah duk lama kat situ ..

Akhirnya , giliran pun tiba .. masuk kul 1.34 dan keluar kul 1.39 , ermmmm ... Alhamdulillah , urusan utk hari itu selesai walaupun perasaan nak marah sangat , sabar , sabar ....








3 ulasan:

  1. salam...
    kesian kan...biasa la jadik cam tu..
    sebabnya kita tak tau prosuder keja doktor tu....boleh la dia buat sambil lewa...pak long pun kalau jadik cam tu..mau juga suhu naik tahap gaban...
    sabar pun ada hadnya kan...

    BalasPadam
  2. Tu kira pekara biasa tu...hari tu abah aku ada appointment pun kena tunggu 2 jam utk jumpa dok...tu ada appointment, sampai dia mengamuk di klinik, malu gak suami aku yg menghantar tapi lepas dia menjerit dok boleh lak terus panggil dia masuk.....
    Org selalu sanggup menunggu utk sesuatu urusan..............tapi ko perasan tak di sekolah org tak leh menunggu kalu berurusan dgn sekolah padahal pelanggan kita di bilik darjah tu tak boleh ditinggal....

    BalasPadam