Rabu, 30 September 2009

aku orang tua ....

Alasannya sama jer ... Berpegang pada kata2 dia yg satu itu . Tahun lepas pun gitu gak . Berselisih faham atas sbb yg kecil . Tak sempat nak tolong dia hantar buku rekod . Tak bertegur hmpir 2 bulan . Aku juga yg mengalah , memujuk dan meminta maaf walaupun itu bkn kesalahan aku ..

Kali nie aku juga mengalah , tak sampai hati . Dapat tau yg dia ssh hati sbb aku tak menegur dia . Niat aku cuma nak bt dia sedar .. Dia sedar dan tau itu salah dia , tapi degil kerana masih berpegang pada kata2 itu . Atas nasihat beberapa org teman spy aku mengalah , lebih2 lagi dalam bulan yang mulia saling bermaaf2an ..

Maka hari terakhir persekolahan sebelum raya , aku mendekatinya dan bersuara
" Kak , As ... "
" Eh , siapa nie , akak tak kenal lah .. "

Aku terus memeluk dia erat dan dia menangis di bahu aku . ( macam drama lah plk )
" kenapa As lari dr akak , kenapa dah tak tegur akak lagi . Akak sanggup kehilangan dia dari kehilangan As . As sendiri tau kan , akak org tua , akak tak kan minta maaf pd org yg lebih muda dr akak . "

Tu lah yg ssh nya klu dah berpegang kuat pd kata2 tu dan tak nak berubah . Sampai bila ...
Anyway , aku gembira dah berbaik semula . Namun dah tak seakrab dulu ...

3 ulasan:

  1. ermm...masalah kan cikgu...
    Allah itu Wujud dengan sendirinya...
    tak kira kita tua ke muda... DIA MAHA PENGAMPUN DAN PEMAAF....

    BalasPadam
  2. eh ada pulak yg bepegang pd prisip macam tu..emm macam2 perangai yer

    BalasPadam