Rabu, 30 September 2009

aku orang tua ....

Alasannya sama jer ... Berpegang pada kata2 dia yg satu itu . Tahun lepas pun gitu gak . Berselisih faham atas sbb yg kecil . Tak sempat nak tolong dia hantar buku rekod . Tak bertegur hmpir 2 bulan . Aku juga yg mengalah , memujuk dan meminta maaf walaupun itu bkn kesalahan aku ..

Kali nie aku juga mengalah , tak sampai hati . Dapat tau yg dia ssh hati sbb aku tak menegur dia . Niat aku cuma nak bt dia sedar .. Dia sedar dan tau itu salah dia , tapi degil kerana masih berpegang pada kata2 itu . Atas nasihat beberapa org teman spy aku mengalah , lebih2 lagi dalam bulan yang mulia saling bermaaf2an ..

Maka hari terakhir persekolahan sebelum raya , aku mendekatinya dan bersuara
" Kak , As ... "
" Eh , siapa nie , akak tak kenal lah .. "

Aku terus memeluk dia erat dan dia menangis di bahu aku . ( macam drama lah plk )
" kenapa As lari dr akak , kenapa dah tak tegur akak lagi . Akak sanggup kehilangan dia dari kehilangan As . As sendiri tau kan , akak org tua , akak tak kan minta maaf pd org yg lebih muda dr akak . "

Tu lah yg ssh nya klu dah berpegang kuat pd kata2 tu dan tak nak berubah . Sampai bila ...
Anyway , aku gembira dah berbaik semula . Namun dah tak seakrab dulu ...