Selasa, 18 Ogos 2009

berhias sakan ...

masa bljr , 2 kek nie aku punya . Hiasan2 tu ikut citarasa aku .....
bila dah sampai umah , 1 kek tu , magic lah pulak , entah bila masa tertukar dgn org lain ....


Sabtu baru nie , 15 Ogos .. aku mengikuti bengkel belajar cara2 berhias . Pada mulanya aku nak gi belajar di KL tapi tak mendapat keizinan suami . So , aku cuba2 tyer ZATIDHATI (Pekan ) , mungkin masih ada kekosongan utk tarikh tersebut . Alhamdulillah , masih ada.....

Kelas bermula dari kul 9 pg hingga 6 ptg .. tapi bila tiba masa , tak dpt selesaikan seperti dijanjikan . Kelas tamat hingga ke malam . Tak salahkan cikgu , anak murid lambat sangat terima pelajaran . Namun berbaloi dgn bayaran yg dikenakan . Cikgu bersungguh mengajar dgn memberi tumpuan kepada yg lemah , hehehe .. TQ ZATI ..

Aku belajar membuat hiasan kek dgn teknik Basketweave & novelty . Erm , seronok gak .. patutlah kek dgn hiasan ini mahal harganya , susah .. kena beri tumpuan betul2 . Sampai lenguh2 tgn . Belajar gak buat bunga ros dan seripagi menggunakan buttercream .. banyak tips yg aku dpt dari ZATI ..

Makin bersemangat aku ....




5 ulasan:

  1. istimewa sekali hiasan cake itu ASE1.. entah kapan aku bisa belajar.

    BalasPadam
  2. Nanti boleh le belajar dgn ko ye...

    BalasPadam
  3. Cantiknya kak as...dah pandai hias kek tu. Saya ni kalau buat agaknya bunga ros jd bunga tahi ayam...hihi.

    Teruskan minat akak. Saya je tak pasti bidang apa yang saya minat kecuali membaca.

    BalasPadam
  4. Wah...cantiknya...
    Berbaloi baloi belajar kan?

    BalasPadam