Jumaat, 10 Julai 2009

Aku Pecinta Dunia !



Hari nie bawa kek yg aku buat sendiri , bagi kawan2 rasa .. Ada kelemahan boleh komen dan diperbaiki .

Namun , impian aku selepas bersara nanti telah disalahtafsirkan . Aku dikatakan mengejar duniawi . Menurut katanya , aku sepatutnya melupakan hal2 duniawi dan fokus sepenuhnya hal2 akhirat . Masa harus dipenuhkan dgn beramal ibadat .

Pendapat dia , masa sekarang bertungkus lumus mencari duit , cari harta banyak2 . Masa pencen tak perlu cari duit lagi . Masa tu hanya utk berehat dan beramal ibadat . Duit pencen dan ganjaran yg diterima dah mencukupi utk seumur hidup .

Itu pendapat org banyak duit . Dah pencen tak der nak tanggung sesiapa lagi . Boleh duk goyang kaki .

Pendapat aku lain plk . Nak beramal ibadat tak perlu tunggu pencen . Dari dulu hingga sekarang pun aku melakukan amal ibadat . Amal ibadat bukannya bermaksud duk atas tikar sembahyang jer .

Tidak menjadi kesalahan aku berkerjaya setelah pencen nanti . Janganlah sampai aku patah semangat . Kita hanya merancang , ALLAH yg menentukan segalanya .