Jumaat, 5 Jun 2009

nak kena baling kasut nie !


Semua orang pasti mengalami sakit kepala , sama ada lelaki ataupun wanita , kecil mahupun dewasa. Bagaimanapun kita selalu memandang ringan sakit kepala dan tanpa disedari penyakit ini boleh mendedahkan seseorang kepada kematian.

Migrain , sakit kepala paling kerap dialami seseorang . Antara simptom migrain ialah sakit kepala yang berdenyut-denyut, muntah-muntah dan pitam . Bagaimanapun , migrain tidak mendedahkan seseorang kepada maut kerana keadaan yang dialami masih mampu dirawat dengan sempurna dan boleh dielakkan . Faktor keturunan turut menjadi punca migrain di kalangan individu tetapi penyakit ini boleh dicegah dengan mengelakkan faktor penyebabnya .

Aku juga mengalami migrain . Pada saat aku menghidapinya , aku telan 2 biji panadol dan hanya tidur sepanjang hari . Ahli keluarga telah maklum dgn keadaan ku ini ..

Mula2 aku menghidapi sakit kepala nie , aku telah pergi ke klinik kerajaan . Aku menceritakan ttg sakit kepala aku nie dan aku bertanya utk memastikan sama ada migrain atau bukan " Saya nie kena migrain ker , doktor ? " Jawapan doktor tu betul2 menyakitkan dan membuat aku malu .. Aku rasa nak baling jer doktor tu dgn kasut . Dah lah aku tak larat sbb sakit yg amat sgt . Bukan nya nak periksa tapi cakap cam tu plk . " Awak ingat awak tu Perdana menteri ker nak fikir hal2 negara sampai kena migrain ! " Secara spontan aku menjawab " amboi , nie penyakit orang atasan jer ker ! " dan aku terus keluar ..

Last2 aku ke klinik swasta , puas hati ... biar pun kena keluar duit .