Khamis, 18 Jun 2009

Mereka geram , aku lagi geram ...

Jiran depan umh dah rjin menanam bunga2an di hlmn rumah dia.
Sejak tu dah tak dgr lagi rungutan kucing berak dpn rumah .
Dah tak der lagi sibuk2 nak buang kucing .
Dah tak dgr jeritan memaki hamun kucing . Sejuk mata memandang , bila halaman rumah penuh dgn
bunga2an yg cantik2 begini . Fikiran yg serabut boleh jadi tenang .
Ramailah yg lalu lalang dpn umah nak menumpang ketenangan .
Abang aku yg selalunya kuar main bola dan jogging petang2 ,
dah rajin lepak depan umh bersama2 geng ... Bunyi bising dgn suara gelak tawa dorg . Aku jadi geram lah plk sbb menganggu ketenteraman aku .Apa puncanya jadi gitu ? Aku pun terjenguk2 melalui tingkap , mencari punca . Upss ! alamak ... yerker ... nak terkeluar biji mata aku , patutlahhhhh ....

Siapalah yg tak geram kalau .........