Isnin, 29 Jun 2009

Dah tak sombong ...

Semangat nak belajar buat kek tgh berkobar2. Ada Kursus Masakan CFN ( CHEF FAIZAL NG )di Hotel Sri Malaysia selama 2 hari . Aku berminat utk mengikuti nya .
Tempat memasak tu kat dgn kawasan kolam mandi , bukan memasak dalam kolam yer .. Semasa pendaftaran . Bayaran sebanyak RM200 setiap 1 pakej . Ada 4 pakej . Pakej A & B pada 27hb ( Sabtu ) dan Pakej C & D pada 28hb ( Ahad ) . Aku pilih pakej D iaitu Kursus membuat kek . Belajar buat 5 jenis kek ...

1. Pandan Layer cake

2. Chocolate Moist cake

3. Semolina Honey cake

4. Strawberry Swiss Roll

5. Pandan Chiffon cake
Antara peserta lain yg sama2 belajar .... Aku yg bertudung biru tu , jgn tak nmpk !
Membuat Coklat Ganache
Strawberry Swiss Roll
Membuat Pandan Layer cake .. Chef bersama Sri Anis
Pandan Layer Cake & Pandan Chiffon Cake

Dalam Kursus tersebut , ada juga di beri teknik tip masakan , motivasi perniagaan & strategi pemasaran .

Tujuan aku belajar nie bukan nak buka bisnes , utk diri sendiri dan keluarga . Tapi kalau nak bisnes secara sambilan pun boleh gak atau sebagai kerjaya selepas bersara nanti .


15 tahun lagi nak pencen ....... !











5 ulasan:

  1. Mmm - tahniah,
    untuk puan dan diri sendiri..

    saya pun nak masuk belajar semula.
    untuk memperkemaskan diri agaknya.

    kursus apa...
    teknik memasang paip di kolej komuniti...

    nampak pelik - tapi itulah ceritanya.belajar dan belajar...

    BalasPadam
  2. strambery swiss roll?
    sedap! sedap!..
    tudung biru kan?
    nampak! nampak!

    BalasPadam
  3. Wah bagusnya kawan aku ni.... nanti boleh lah aku rasa kek buatan mu...
    Tahniah.... belajar tanpa jemu

    BalasPadam
  4. ehhh.. kursus dgn chef faizal. jagan tak tahu ya, saya maa dok kl dulu ada 2,3 kali jugak ikut kursus masakan dgn chef ni... kursus buat roti, kursus buat kek icing pastu biskut raya... heheh... betul. tak tipu. slalunya pompuan memang ramai, yg laki adalah 2,3 kerat je... saje je nak tambah kemahiran nak pupuk minat dlm bidang masakan jugak...

    BalasPadam