Rabu, 17 Jun 2009

aku lah hantu itu ..


Heboh psl kehilangan duit kutipan byrn yuran kelas cikgu Asri . Adalah dlm RM1000++ . Puas dia selongkar almari tapi tak jumpa . Dia kata letak atas meja guru dan tinggal begitu saja masa nak kuar rehat . Adalah tgn2yg mengambil nya .

Semua guru kata tak nmpk dan tak ambil , aku pun kata tak nampak . Tanya murid2 pun semua tak mengaku . GB Pian dah risau , Asri pun dah risau . Jenuh nak mengganti semula duit tu . Sebulan gaji tu ...


Yang kelakarnya , GB Pian siap jemput bomoh , dia percaya ' hantu ' yg sorok duit tu .. siap buat air jampi dan bakar kemenyan lagi . Perasap keliling sekolah . Air jampi suruh budak2 minum . Aku dan 3 orang guruyg lain ketawa sakit perut .. sbb bomoh tu cakap " nie hantu pmpn " . mana dia tau jantina hantu tu , kah , kah , kah ...


Sebelum waktu sekolah tamat , terdengar Asri menjerit keriangan " dah jumpa , dah jumpa ... hantu dah pulangkan duit tu ! " Aku ketawa lagi ...


Cerita sebenar : Aku , Nor , Cah dan Rom dah berpakat nak mengenakan si Asri nie . Sbb dia suka sgt letak duit merata . Kami alih duit tu dan letak dlm almari dia . Tu lah , tapi yang pelik nya masa dia selongkar almari tu habis2an , cam ner duit tu tak der ! Misteri ....


Tu cerita lama , skrg Asri dah balik kelantan , Nor balik selangor , Cah balik Kedah , Rom dan aku masih di Kuantan tapi masing2 dah tukar sekolah . GB Pian dah tukar kat SKFAS . Asri dan GB Pian masih tak tau cerita sebenar lagi ..

7 ulasan:

  1. kekadang elok gak buat havoc cam tu... saja nk ingatkan kengkawan... sian asri tu masih x tau anto pempuan yg kenakan dia...

    BalasPadam
  2. hahah... kira hantu baik lah ni... hantu berniat baik nak bagi penjaran...

    BalasPadam
  3. tere jugak bomoh tu ek..ahahaha! lawak r.percaya sgt tahyul2 ni tak bertempat.

    BalasPadam
  4. Kelakar cerita akak ni...kalau saya jadi asri sure tak dapat tidur malam...alahai!

    Pandai bomoh tu teka jantina orang yang sorokkan duit tu...mujur dia tak kata....ada tiga ekor hantu betina pakai tudung dan ngajar di sini....haha.

    BalasPadam
  5. hehehehe... memang kelako... pandai jugak bomoh tu kata hantu pompuan...

    BalasPadam
  6. hahaha...kalo anak murid kenakan cikgu.leh tak?haha

    BalasPadam