Rabu, 17 Jun 2009

aku lah hantu itu ..


Heboh psl kehilangan duit kutipan byrn yuran kelas cikgu Asri . Adalah dlm RM1000++ . Puas dia selongkar almari tapi tak jumpa . Dia kata letak atas meja guru dan tinggal begitu saja masa nak kuar rehat . Adalah tgn2yg mengambil nya .

Semua guru kata tak nmpk dan tak ambil , aku pun kata tak nampak . Tanya murid2 pun semua tak mengaku . GB Pian dah risau , Asri pun dah risau . Jenuh nak mengganti semula duit tu . Sebulan gaji tu ...


Yang kelakarnya , GB Pian siap jemput bomoh , dia percaya ' hantu ' yg sorok duit tu .. siap buat air jampi dan bakar kemenyan lagi . Perasap keliling sekolah . Air jampi suruh budak2 minum . Aku dan 3 orang guruyg lain ketawa sakit perut .. sbb bomoh tu cakap " nie hantu pmpn " . mana dia tau jantina hantu tu , kah , kah , kah ...


Sebelum waktu sekolah tamat , terdengar Asri menjerit keriangan " dah jumpa , dah jumpa ... hantu dah pulangkan duit tu ! " Aku ketawa lagi ...


Cerita sebenar : Aku , Nor , Cah dan Rom dah berpakat nak mengenakan si Asri nie . Sbb dia suka sgt letak duit merata . Kami alih duit tu dan letak dlm almari dia . Tu lah , tapi yang pelik nya masa dia selongkar almari tu habis2an , cam ner duit tu tak der ! Misteri ....


Tu cerita lama , skrg Asri dah balik kelantan , Nor balik selangor , Cah balik Kedah , Rom dan aku masih di Kuantan tapi masing2 dah tukar sekolah . GB Pian dah tukar kat SKFAS . Asri dan GB Pian masih tak tau cerita sebenar lagi ..