Ahad, 5 April 2009

ikut suka dia jer ...

Ketika aku melalui jalan tersebut , sepintas lalu aku terbaca ayat kat banner tu sambil memandu . DOA SELAMAT ARWAH . Tu yg aku sempat baca . Hebat ! guna banner lagi . Siapa lah insan yg pemurah dan baik budi menjemput semua menghadiri majlis tersebut . Menarik tu .. Rasa2 cam berminat . Aku pun berpatah balik utk mengetahui maklumat lanjut . Sampai di tempat tu , hahahahahaha ..... Sila baca !

Aku tak perasan tulisan cina kat bawah tu ....
Baca sepenuhnya .. patutlah banner nie di gantung di hadapan tanah perkuburan org2 cina ..
UPACARA KEAGAMAAN BUDDHA , SEMBAHYANG DOA SELAMAT ARWAH .
tapi konpius lah ... sesuai ker perkataan ARWAH tu digunakan oleh non-muslim ?



2 ulasan:

  1. sampai diaorang nak pakai nama 'Allah' dalam kitab kitab mereka ghitewww..

    BalasPadam
  2. arwah tu maknanya roh2 dlm bahasa arab.

    Dalam bahasa deme namanya `cheng beng`.

    Budak2 pengawas saya mintak excuse dr kursus kepemimpinan kerana cheng beng.

    jadi org islam senang...doa di mana2 pun boleh. X perlu menyusahkan...!!!!

    BalasPadam