Selasa, 21 April 2009

fakta atau auta ...

Orang tua2 pernah berkata : " seandainya , seorg kanak2 ( bawah 2 tahun ) menungging dan mengintai antara celah2 kangkangnya ( kononnya dia dh nmpk adik dia ), bermakna dia nak dapat adik . " Wallahua'lam ..

Aku saja2 bercerita tentang hal nie pada seorg kawan tetapi dia kata tak pernah dgr . Dah ada 5 org anak tetapi tak pernah tgk anak2 nya buat begitu .
2 hari kemudian :
" Kak As , tak pernah2 dibuatnya , semalam anak saya yg kecik tu buat mcm Kak As cerita . "

Aku senyum jer dan berkata : Ok , pas nie kita tunggu sama ada betul atau tak ..

3 minggu selepas itu :

" Kak As , saya tak dapat lah ikut gi Langkawi bulan 6 nie . Saya tak leh naik flight . Betul lah yg Kak As cerita tu . Saya dah gi check doktor. Positif lah ..."
Aku ketawa . No komen ...


5 ulasan:

  1. salam,
    mula ingatkan ank tu nampak 'antu'..x de kaki...

    slalu dengo ttg anak hisap ibu jari kaki..nnt nk dpt adik..tu pun ntah ya ntah idak..

    bila ayahnye kata adik nk dpt adik lg... cepat2 maknya buat2 gigit jari kaki sendri,...xkn le opah dh pencen pun nk wat adik....

    BalasPadam
  2. Tak leh nak kata...
    Suratan atau kebetulan...hehehe(macam tajuk lagu plak).

    Kalau takde anak lagi mcm mana pulak?
    Mak atau bapak dia yang menonggeng? hehehe...

    BalasPadam
  3. Ada juga orang tua kata...kalau anak mula menghisap ibujari kaki...hah!! dah nak beradiklah tu...

    Cakap kat kawan tu...beli set bersalin dari akak...heheheh...

    BalasPadam
  4. ke dia terus projeck pasteww.. ahaks

    BalasPadam
  5. K As,

    Anak bongsu sy dh jenuh stunt...nonggeng, guling, macam2 gaya idak juga beradik....

    Kalau udah rezki tu blum merangkak pun boleh beradik...he he!

    Jeles tgk org semudah petik jari nambah anak...namun begitu redha dan jaga apa yg ada itu yg terbaik...huhuhu.

    Biar sikit tapi berkualiti di dunia dan akhirat......amin!

    BalasPadam