Selasa, 21 April 2009

fakta atau auta ...

Orang tua2 pernah berkata : " seandainya , seorg kanak2 ( bawah 2 tahun ) menungging dan mengintai antara celah2 kangkangnya ( kononnya dia dh nmpk adik dia ), bermakna dia nak dapat adik . " Wallahua'lam ..

Aku saja2 bercerita tentang hal nie pada seorg kawan tetapi dia kata tak pernah dgr . Dah ada 5 org anak tetapi tak pernah tgk anak2 nya buat begitu .
2 hari kemudian :
" Kak As , tak pernah2 dibuatnya , semalam anak saya yg kecik tu buat mcm Kak As cerita . "

Aku senyum jer dan berkata : Ok , pas nie kita tunggu sama ada betul atau tak ..

3 minggu selepas itu :

" Kak As , saya tak dapat lah ikut gi Langkawi bulan 6 nie . Saya tak leh naik flight . Betul lah yg Kak As cerita tu . Saya dah gi check doktor. Positif lah ..."
Aku ketawa . No komen ...