Jumaat, 27 Mac 2009

maaf datuk , anak cucu tumpang lalu ...

Selesai solat asar , aku tergesa2 ke bandar . nak bank -in duit kat Lyna . ish ! napa plk jalan jem nie , biasa nye tak gini . oooo yer ! hari gaji , esok plk ada JOM HEBOH , patutlah berduyun2 gi ke bandar ....

Tiba kat Maybank Induk , rmi plk berbaris .. bila turn aku , mesin OUT OF SERVICE . geram , geram ... pindah ke barisan sebelah , terima nasib sama gak .. O.O.S .. malas nak tunggu , gi ke Maybank Jalan Pasar... nasib baik boleh ...

Bila nak balik cepat , ada jer yg menghalang . Sapa plk blok kete aku nie , manalah tuan punye kete nie , ikut sedap dia jer nak parking kete ...

Waktu nak balik , masih jem lagi .. dah mula gelap , maghrib lah sampai umah nie . Ada apa plk nie , dorg bagi isyarat lampu kat aku , ada yg bunyi hon berkali2 kat aku , aku ada buat salah ker .. bila melepasi lampu isyarat , tiba2 Polis Traffik nth muncul dari mana melambai bagi isyarat ke tepi .. aduiii , apa salah aku .. rasa2 tadi lampu hijau , roadtax bulan 5 mati , lesen pun tahun depan mati , aku drive tak laju ...

Aku pun menurunkan cermin tingkap ..

Assalamualaikum datuk . Ada apa2 masalah ker ?

Tunjuk lesen dan IC Puan . Puan nie first time bawak kete malam ker ?

Tak , dah banyak kali . Napa datuk ?

Lampu kete puan rosak ker ? Tak nyala pun .

Ish , hahahaha .... malu nye , sori , sori ... tak perasan . lampu tepi jalan dah terang . kena saman ker nie ...

Tak , cuma nak maklumkan , lain kali jangan buat .. ( sambil serahkan lesen & IC )

Terima Kasih , datuk . Boleh saya bergerak ?

Ok ... berhati2 !

Fuh!!!! lega ....

2 ulasan:

  1. Kih3x..sabo jer laa...Ad pernah sekali sbb lampu jalan terang sangat laa..tapi pastu buat dono jer..even ada yg tgok2..ahaks..

    BalasPadam
  2. hehehe...pernah jadi mcm ni...tapi nasib baik cepat sedar diri... hehehe

    BalasPadam