Jumaat, 27 Mac 2009

maaf datuk , anak cucu tumpang lalu ...

Selesai solat asar , aku tergesa2 ke bandar . nak bank -in duit kat Lyna . ish ! napa plk jalan jem nie , biasa nye tak gini . oooo yer ! hari gaji , esok plk ada JOM HEBOH , patutlah berduyun2 gi ke bandar ....

Tiba kat Maybank Induk , rmi plk berbaris .. bila turn aku , mesin OUT OF SERVICE . geram , geram ... pindah ke barisan sebelah , terima nasib sama gak .. O.O.S .. malas nak tunggu , gi ke Maybank Jalan Pasar... nasib baik boleh ...

Bila nak balik cepat , ada jer yg menghalang . Sapa plk blok kete aku nie , manalah tuan punye kete nie , ikut sedap dia jer nak parking kete ...

Waktu nak balik , masih jem lagi .. dah mula gelap , maghrib lah sampai umah nie . Ada apa plk nie , dorg bagi isyarat lampu kat aku , ada yg bunyi hon berkali2 kat aku , aku ada buat salah ker .. bila melepasi lampu isyarat , tiba2 Polis Traffik nth muncul dari mana melambai bagi isyarat ke tepi .. aduiii , apa salah aku .. rasa2 tadi lampu hijau , roadtax bulan 5 mati , lesen pun tahun depan mati , aku drive tak laju ...

Aku pun menurunkan cermin tingkap ..

Assalamualaikum datuk . Ada apa2 masalah ker ?

Tunjuk lesen dan IC Puan . Puan nie first time bawak kete malam ker ?

Tak , dah banyak kali . Napa datuk ?

Lampu kete puan rosak ker ? Tak nyala pun .

Ish , hahahaha .... malu nye , sori , sori ... tak perasan . lampu tepi jalan dah terang . kena saman ker nie ...

Tak , cuma nak maklumkan , lain kali jangan buat .. ( sambil serahkan lesen & IC )

Terima Kasih , datuk . Boleh saya bergerak ?

Ok ... berhati2 !

Fuh!!!! lega ....