Isnin, 16 Februari 2009

Misteri nusantara ....

Jiran saya kata saya nie BERANI ...
Nak kata saya nie BERANI , taklah berani sangat ...
PENAKUT gak , cuma saya tak suka heboh2 pasal cite tu .. Mmg saya sendiri alami , mmg saya sendiri nampak sbb tu mereka kata saya nie BERANI ... tapi hati saya , ALLAH saja yg mengetahui .

Mereka bgth psl bola api terbang atas bumbung umah saya . Mereka cite psl lembaga pmpn blkg umh saya dan mereka cite psl suara yg menyeramkan depan umh saya . Padahal cite tu berlaku akhir tahun lps ..Selama nie mereka fikir saya tak tau ... Bukan nak cakap sombong , sebelum nie pun saya pernah alami ..

CITE 1 :
Saya halau 2 ekor lembu putih yg masuk dalam pagar umh saya , padahal pintu pagar berkunci .. Masa tu kul 3 pagi , saya halau ' makhluk ' tu keluar , kejar keliling umh , pas tu ' makhluk ' tu rempuh pagar smpi roboh , sebelum tu lepaskan BOM dlm kwsn umh saya ... Bgn pagi , niat di hati nak bgth jiran psl pagar tu sbb berkongsi pagar tapi .... ish , pagar tak roboh dan taik lembu tu pun tak der ... pelik !!!! Bila tanya jiran psl kejadian subuh buta tu , dia tak dgr apa2 pun ...

CITE 2 :
Saya menegur mertua Kak Cha di belakang umahnya . Ketika itu waktu maghrib , dia berdiri membelakangkan saya .. byk kali saya menegur tapi dia buat tak tau jer .. tiba2 dia berpaling ke arah saya , astaghfirullah .... lintang pukang saya lari masuk ke dalam umah . Cite pada kak Cah , dia bgth mertua dia dah seminggu gi umah anak dia kat KL . Yang tu sapa ????

CITE 3 :
hari tu saya janji dgn kwn2 nak jogging sama2 selepas solat subuh .. tgu punya tgu dorg tak muncul .. mgkn saya terlmbt , dorg dah pegi dl . Tak per lah , alang2 dah kuar , biarlah joging sorg2 , bkn ada apa2 ... saya terjumpa 2 org bdk botak . Uiks , joging gak ker ... saya menegur mereka tapi dorg buat tak tau jer .. pedulilah ! Saya teruskan joging ... ups ! toleh semula , bdk2 tu dah tak der , baru tersedar ... bdk2 tu tak der kaki ! Saya pun buat acara lari pecut .... sampai umh , mak saya tegur " mimpi apa kul 4 pagi dah gi joging ? " dan saya pun ??????

CITE 4 :
saya drive sorg2 ke Kolek .. dari Kuantan ke sana lbh kurang 30KM . Waktu mlm Jln Sg Lembing sunyi sepi . Tiba di Jirat Cina , melalui side mirror , saya ternmpk ada motor mengekori kete saya . Fuh!! lega , tak keseorgn ... Lebih kurang 500m nak smpi ke Kolek , motor tu memecut utk memotong . Bila tiba di tepi saya , dia perlahankan motor dan menoleh . saya pun menoleh gak ... Ya Allah !!!! tak der muka ...

Allhamdulillah , setakat saya jumpa benda2 cam nie ... tak der lah sampai saya demam2 atau pengsan . Minta2 jgn lah sampai jadi gitu ...