Isnin, 16 Februari 2009

Misteri nusantara ....

Jiran saya kata saya nie BERANI ...
Nak kata saya nie BERANI , taklah berani sangat ...
PENAKUT gak , cuma saya tak suka heboh2 pasal cite tu .. Mmg saya sendiri alami , mmg saya sendiri nampak sbb tu mereka kata saya nie BERANI ... tapi hati saya , ALLAH saja yg mengetahui .

Mereka bgth psl bola api terbang atas bumbung umah saya . Mereka cite psl lembaga pmpn blkg umh saya dan mereka cite psl suara yg menyeramkan depan umh saya . Padahal cite tu berlaku akhir tahun lps ..Selama nie mereka fikir saya tak tau ... Bukan nak cakap sombong , sebelum nie pun saya pernah alami ..

CITE 1 :
Saya halau 2 ekor lembu putih yg masuk dalam pagar umh saya , padahal pintu pagar berkunci .. Masa tu kul 3 pagi , saya halau ' makhluk ' tu keluar , kejar keliling umh , pas tu ' makhluk ' tu rempuh pagar smpi roboh , sebelum tu lepaskan BOM dlm kwsn umh saya ... Bgn pagi , niat di hati nak bgth jiran psl pagar tu sbb berkongsi pagar tapi .... ish , pagar tak roboh dan taik lembu tu pun tak der ... pelik !!!! Bila tanya jiran psl kejadian subuh buta tu , dia tak dgr apa2 pun ...

CITE 2 :
Saya menegur mertua Kak Cha di belakang umahnya . Ketika itu waktu maghrib , dia berdiri membelakangkan saya .. byk kali saya menegur tapi dia buat tak tau jer .. tiba2 dia berpaling ke arah saya , astaghfirullah .... lintang pukang saya lari masuk ke dalam umah . Cite pada kak Cah , dia bgth mertua dia dah seminggu gi umah anak dia kat KL . Yang tu sapa ????

CITE 3 :
hari tu saya janji dgn kwn2 nak jogging sama2 selepas solat subuh .. tgu punya tgu dorg tak muncul .. mgkn saya terlmbt , dorg dah pegi dl . Tak per lah , alang2 dah kuar , biarlah joging sorg2 , bkn ada apa2 ... saya terjumpa 2 org bdk botak . Uiks , joging gak ker ... saya menegur mereka tapi dorg buat tak tau jer .. pedulilah ! Saya teruskan joging ... ups ! toleh semula , bdk2 tu dah tak der , baru tersedar ... bdk2 tu tak der kaki ! Saya pun buat acara lari pecut .... sampai umh , mak saya tegur " mimpi apa kul 4 pagi dah gi joging ? " dan saya pun ??????

CITE 4 :
saya drive sorg2 ke Kolek .. dari Kuantan ke sana lbh kurang 30KM . Waktu mlm Jln Sg Lembing sunyi sepi . Tiba di Jirat Cina , melalui side mirror , saya ternmpk ada motor mengekori kete saya . Fuh!! lega , tak keseorgn ... Lebih kurang 500m nak smpi ke Kolek , motor tu memecut utk memotong . Bila tiba di tepi saya , dia perlahankan motor dan menoleh . saya pun menoleh gak ... Ya Allah !!!! tak der muka ...

Allhamdulillah , setakat saya jumpa benda2 cam nie ... tak der lah sampai saya demam2 atau pengsan . Minta2 jgn lah sampai jadi gitu ...

3 ulasan:

  1. insan terpilih yang dipilih untuk melihat perkara ghaib dengan mata kasar...ko wat skrip bagi kat ahmad idham...bleh dia sambung citer niyang rapik..hu hu hu

    BalasPadam
  2. akak tabik ngan akak la...kalau naha..tak tau la..agreed ngan cikgu fadh..you are the chosen people

    BalasPadam
  3. Dahsyat cikgu ni....saya yang takut...

    BalasPadam