Selasa, 3 Februari 2009

lelaki sejati ...


Semasa membaca blog BORN TO LOVE ttg lelaki sejati saya teringat ketika saya baru2
posting di SKN . Saya dan cikgu Noor Risah di beri tugasan sebagai Guru Disiplin . Suatu ketika kami menangani kes disiplin murid merokok dalam tandas .. Dalam masa soal siasat , saya bertanya pada murid :

" Apa sedapnya merokok nie , cuba bagi tau saya ?"

" woooo , cikgu tak tau sbb cikgu pmpn , bila hisap rokok terasa macam lelaki sejati "

Secara spontan saya menjawab :
" Amboi ! selama nie awak bkn lelaki lah yer .. bila hisap rokok baru jadi lelaki , mari sini bukak seluar , nak tgk awak nie lelaki atau bkn .. ( sebenarnya saya bergurau jer ! )

Budak tu lari lintang pukang ketakutan .

Keesokan harinya , dapat tau dari Noor Risah , bapak budak tu kirim salam kat saya dgn pesanan :

Cikgu bujang belum kawin, patutlah gatal nak tgk anak murid punya ...

Saya hanya ketawa jer ..

GB kata : nasib baik bapak bdk tu tak buat repot kat PPD , klu tak naya kamu ...

ciri-ciri lelaki sejati:
( dari blog BORN TO LOVE )

Laki-laki Sejati bukanlah dilihat dari bahunya yang kekar, tetapi dari kasih sayangnya pada orang disekitarnya. ...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang lantang, tetapi dari kelembutannya mengatakan kebenaran... ..

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari jumlah sahabat di sekitarnya, tetapi dari sikapbersahabatnya pada generasi muda bangsa...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari bagaimana dia di hormati ditempat bekerja, tetapi bagaimana dia dihormati didalam rumah...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari kerasnya pukulan, tetapi dari sikap bijaknya memahami persoalan...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari dadanya yangbidang, tetapi dari hati yang ada dibalik itu...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari banyaknya wanita yang memuja, tetapi komitmennya terhadapwanita yang dicintainya. ..

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari jumlah tanggungjawabyang dibebankan, tetapi dari tabahnya dia menghadapi liku-liku kehidupan...

Laki-laki Sejati bukanlah dilihat dari rajinnya membaca kitab suci, tetapi dari konsistennya dia menjalankan apa yang ia baca...

"Jika HATI sejernih AIR , jangan biar ia KERUH. Jika HATI seputih AWAN , jangan biar ia MENDUNG. "