Khamis, 12 Februari 2009

kau kunci cintaku ...


Pengasuh bagitau , pampers dan susu si kembar abis . Kena gi beli nie .. saya bawa sikembar sekali walaupun tau akan kelamkabut sikit semasa beli barang2 .. masuk dalam kereta , start kete . Buka air-con , pasang radio .. alamak ! pagar tak tutup lagi , kuar ....

Ish , bila masa plk bdk2 nie kunci kete dari dalam , cam ner nie ... saya dah cemas ! ketuk2 cermin tingkap , bagi isyarat kat Afeeq supaya tarik ' windowlock ' , dia buat tak reti, jer .. lagi pun bkn dia faham . dorg ketawa2 kat dlm , dia ingat saya buat lawak kot .. risau dah ! nak amik kunci spare , kunci umah ada dalam kete , gitu gak dgn nset ... kacau2 !

Mamat2 sebelah umah dah menjenguk , minta bantuan ... berpeluh gak dia . cari dawailah , cari besilah ... tapi tak leh gak ... Anees dah mula menangis tapi Afeeq masih cool lagi .. , cuma dia aje yg tau tarik 'windowlock' tu , hrp kat dia jer agar faham isyarat aku ... hampir 40minit mengerjakan cermin kete .... masih gagal lagi . Tiba2 Boboi dtg , tunjuk ais kerim kat Afeeq . Selamba jer Afeeq tarik ' windowlock ' , eeeee ... geram betul .. kalau tau , tak lah lama sangat ... umpan ais kerim jer ... erm , hanya sesama mereka yg memahami ...

Pengajaran : jangan tggl anak kecil dalam kereta tanpa pengawasan org dewasa , bahaya ..
kalau setakat terkunci , boleh lagi pecah cermin kete ... kalau org bawak lari , menangis tak berlagu lah ...