Sabtu, 7 Februari 2009

bukan hati tercalar ..


Dapat call dari Wan ajak gi ke Sg isap , kenduri doa selamat Royril ( adik ipar ) dalam kul 2 ptg , bersiap2 utk ke sana bersama si kembar . Bila sampai ke sana dalam kul 2.25 p.m , org tak ramai , majlis tak bermula lagi .. Afeeq menangis tak nak masuk ke dalam rumah , buat perangai walaupun ayahnya ada di situ , si ayah memujuk tapi dia makin kuat menangis . Akhirnya , saya bawa Anees & Afeeq masuk kereta , bawa dia merayau ke tempat lain dulu , ke mana yer ? isi minyak kereta lah ... agak2 waktu makan dah tiba , baru saya gi smula ke Sg isap ..
Kul 3 , saya berpatah balik ke Sg Isap , erm .. dorg tgh makan , ok lah tu ... tak lah lama sgt menunggu . Afeeq pun dah tak mengamuk .. tapi dia masih tak nak dgn ayahnya , bkn apa .. susah saya nak makan , Anees tarik tgn kanan , Afeeq tarik tgn kiri , last2 mertua yang tolong ambilkan makanan .. Habis jer makan , saya cepat2 nak balik , org kata macam pacat .. sbb Afeeq asyik nak berlari ke arah jalanraya , risau saya ... tak senang nak makan dibuatnya ..
Tu lah , cepat sangat nak balik , nak tau apa jadi .. masa undurkan kereta , tak sedar ada sesuatu belakang kereta , apa lagi , bedegang !!!! Ish , apa plk nie ... alamak , terlanggar motor ! Sapa lah empunya motor nie.. Kereta saya calar ! Nak balik cepat , jadi lambat plk .. Tu dia , tuan motor dah datang , crite hal sebenar , sanggup bayar , tapi dia kata " tak per lah kak , sikit jer , kereta akak yg calar teruk .. " saya happy !