Isnin, 2 Februari 2009

benci tapi rindu ...


" Ok ,cikgu2 .. berkumpul jap , 5 minit , ada beberapa perkara yang Kak Nor ( GB suka bahasakan dirinya ) nak cakapkan sebelum kita semua menitiskan ilmu pada murid2 ", begitulah setiap kali selepas perhimpunan pagi Isnin tapi kali nie saya dah tau apa yang nak dikatakan oleh GB .

"Saya peliklah tgk sikap cikgu2 kat sklh nie .. nak masuk bilik GB ikut suka , klu ada apa2 hilang , sapa yang nak disalahkan . Cikgu2 tau tak , fail Irana dah hilang , siapa yg ambil ... ?
( Saya tau , kata2 tu ditujukan pada saya kerana sebelum tu Lokman [ PAR ] , GPK 1 dan Yatie ada call bertanyakan ttg fail tu .) Macam mana boleh hilang , guru yg berkaitan dgn DATA jer yg selalu usik fail2 guru " . ( Ish ! nak kena GB nie .. )


Saya terus mencelah .. " Cikgu , mmg saya akui , mggu terakhir sebelum cuti , saya masuk bilik cikgu tapi itu pun dgn arahan cikgu sendiri . Waktu saya ambil fail cikgu , fail Irana masih ada kat dlm kabinet tu .. Saya tak sentuh pun fail Irana , klu saya nak sorok pun buat apa , tak der faedah nye ..."


" Dah tu , kalau tak der orang yang bawa keluar mesti ada lagi kat situ. " kata GB

" Cikgu pasti ker mmg tak der ? "


" Memang tak der , dah berpuluh kali saya cari dgn Lokman dan Kak Tim , sampai berpeluh2 " Kak Tim tersentak mengurut dada dan terpinga2 ...


Saya terdiam ....


Tamat jer sesi tadi , saya terus masuk kelas , mengajar sekejap dan bagi murid2 keje ..
Kemudian minta tolong Kak Long di kelas sebelah , tgk2 kan kelas saya ... " Kak Long , tgk2 kan kelas jap , As nak gi pejabat , nak mengamuk nie ... "


" Man , Tie ! ikut As masuk bilik GB , biar As cari sendiri , As nak korang jadi saksi .. "
Saya pun menyelongkar fail2 dalam kabinet satu persatu ...


" Erm , nie failnye ... buat kecoh jer ." Saya terus keluar dari bilik GB .

Semasa melangkah keluar , GB bersuara ... " Siapalah yg letak smule fail tu ... "


1 ulasan:

  1. Ya Allah.... sakitnya hatii kak... Kalau orang wat camtu kat kita.....

    BalasPadam