Jumaat, 13 Februari 2009

Apa saja untuk CANTIK ....

Kak De

" Pewwitt ! Amboi , jalan tak pandang kiri kanan ... sombongnya , dah berpunya ke belum ? "
Pernah tak di tegur begitu ? pernah kan , kan ... makna nya kamu tergolong dalam kategori ' orang2 cantik '. Dalam situasi nie , pasti ada di antara kamu berasa bangga apabila diberi perhatian. Tidak kurang ada juga yg menyampah !

Namun begitu , jika ditanya kat sapa2 , semuanya nak cantik . Bila cantik , ramai yg akan amik berat . Untungnya badan ... tak heranlah ramai yg sanggup buat apa aje utk tampil cantik . Sanggup berhabis wang ringgit serta menahan sakit asalkan kesempurnaan diri yg diinginkan tercapai . Barulah diri terasa puas biarpun apa yg dilakukan itu ditegah agama dan bertentangan dengan nilai2 kehidupan manusia . ( tgk tak cite KLIWON [ pulut kuning ] , eiii , seram .. )

Ada yg jumpa bomoh nak ilmu utk penyeri muka ... macam2 jampi serapah dibaca utk ' seri muka ' , hahahaha .... kalau sapa2 nak , saya boleh bagi ! Saya dapat nie dari MALIKA .... Kenal sapa dia kan .. Alaaaa..... , yg dalam cerita ANAK BETONG ! Kawan2 kat bilik guru sibuk bercerita ttg mentera tu ... terutama KAK DE , jadi bahan lawak plk .. kena rajin menghafal dan baca setiap kali pakai bedak atau keluar rumah………………..

tik , tik pinang ku titik
ku titik di atas batu
git , git pinang ku gigit
naik lah seri ke muka ku ...

hembus ke tapak tgn 4x
pas tu sapu ke muka dari telinga ke hidung

TAPI INGAT PANTANG LARANG ...

1. tangan yang memberi kau makan
2. asal usul keturunan MALIKA ....

huahuahuahua ....